Rattaat/vaunut pitemmälle työntäjälle

Enpä osannut arvatakkaan kuinka vaikeeta tää lastenvaunujen/rattaiden hankkiminen on. Olin jo aatellut että siitä vaan valitsen kukkarolle sopivamman mallin, vähän tutkin palstoilta onko tätä mallia ihan kauheesti haukuttu vai onko todettu kestäväksi ja sitten ei muuta kun väriä valitsemaan. :LOL:

Mutta ei. Kun ei niin ei niin ei. Tää onkin paaaaaljon hankalampaa. Mulla nimittäin on mittaa 186 cm ja siitä vielä suurin osa jalkoja. Mun isä on yli 190 senttinen mutta meillä on silti yhtä pitkät jalat, selkä on mulla sitten vaan lyhyempää mallia. No, onhan se kiva että on pitkät sääret joo, mutta tässä vaununmetsästyksessä on paljastunut että tälläsille honkkelijaloille ei sitten vaunuja olekkaan.

Ollaan nyt miehen kanssa kierretty kauppoja ja kokeiltu malleja ja tasan yks malli on ollu sellanen, etten potki kävellessäni sitä tavarakoria/vaunurakenteita siitä etureunasta. Ei sovi teutoniat eikä emmaljunkat, mies niitä vielä työntelis (mun pitunen mutta lyhyemmät jalat ja pitempi selkä ) mutta mulla kengät kolisee jos otan yhtään reippaamman askeleen. :headwall:

No ne yhdet mitkä löyty on nyt sitten Briot. Onko ne nyt sitten ihan sutta ja sekundaa? Tää on se uus malli missä olis teleskooppityöntöosa. Onko kellään kokemusta? Mikä niistä hajoo ensimmäiseksi? Onko huolto pelannut? Kokemuksia pliis! Tällä viikolla olin ajatellut mennä sellaset sit tilaamaan mut jos joku vois niistä nyt ihan kannustuksen vuoksi ees jotain kertoa. :attn:

Valitettavasti Brioista ei ole kokemusta, mutta erittäin pitkäkoipisena naisena ymmärrän hyvin ongelmasi. Miehelläkin on mittaa 188cm ja koipiakin ihan kunnolla. Meillä on toiminut Gessleinin yhdistelmät (oliskos Swing-FI-malli). Kannattaa valita vaan huolella työntöaisassa roikkuva laukku riittävän litteäksi. Oletkos päässyt näitä kokeilemaan? Tosin sopiminen voi olla muutamasta sentistä kiinni... Esimerkiksi meillä matkarattaiksi valitun Peg Perego Plikon säädöt loppuivat sittenkin kesken. En suosittele pitkille koiville, lyhyillä matkoilla vielä menee.

Me ostettiin Brion kombit teleskooppiaisalla juuri siksi että mekin olemme pitkiä työntäjiä. Ainoastaan emmaljungalla ja olisikohan herquleksella ollut joku malli jossa oli myös tuo teleskooppimaisesti nouseva työntöaisa. Taittomalli ei sopinut meille ollenkaan, joko olisi pitänyt kävellä ihan vaunuissa kiinni tai sitten se ei olisi ylösnostettunakaan riittänyt. Toinen ongelma tuon aisan korkeuden lisäksi oli kopan korkeus. Tosi monissa malleissa koppa on niin alhaalla että saa taipua kaksinkerroin jotta vauvan saa asetettua vaunuihin ja ainakin heti synnytyksen jälkeen uskoisin sen olevan liian rasittavaa selälle. Brioihin tykästyttiin eniten ja vaihtoehtojakin oli eniten. Pitkään mietittiin brion happyja, mutta liikkeen varastotilanteen vuoksi päädyttiin kombeihin. Vielä ei käyttö kokemusta ole kun vauva ei ole vielä syntynyt, mutta liikkeissä ainakin nuo olivat ehdottomasti parhaat. Suosittelen lämpimästi.

Meillä emmaljungan duo edget teleskooppirungolla (ns. sportrunko) ja niissä tuntuis olevan korkeutta pitkällekin työntäjälle. Itse emme ole kovin pitkiä n. 170cm, ja runko on passelilla korkeudella aivan alimmalla säädöllä. Korkeimmillaan korkeutta n. 110cm. Ja työntöaisan suunta on sopivan viisto pitkillekin askelille.

Me ollaan kummatkin yli 185 cm ja todella pitkäjalkaisia. Emmanjungan Edge Duo Combi on älyttömän hyvä. Mutta siis ehdottomasti sport-rungolla, jossa on teleslooppiaisa. Ainoa toinen mahdollinen olisi ollut Brion combi, mutta Emmaljunga sopi vielä paremmin. Suosittelen!

Meillekin on tulossa aikanaan Emmaljunga edge combi, juuri siitä syystä, että mies on 187 cm, isäni 190 cm jne.. Joten kaikki pystyvät sitten tarpeen vaatiessa työntämään vaunuja.. Ja juuri tällä sport-rungolla tulee meillekin...
Ja juuri tämän kopan korkeuden takia mun selän kannalta meille tulee tämä malli.. Nimittäin rakenne vika ja en aio vauvaa koko ajan nostella kovin alhaalta.. Ja lisäksi näihin ainakin näyttäisi saavan kauppakassin hyvin alle...

Noi Brio Combit mekin sitten päätettiin hakea. Meillä on vielä kolme suh isoa koiraa, joten yks kriteeri oli myös se, että vaunujen on oltava tosi vakaat ja noi Combit nyt oli sitten sitäkin.
Eiks toi Combi oo joku vanha malli. Toivottavasti siellä on vielä jäljellä edes muutamia värejä mistä valita. Kun eiks noi vanhat mallit ala oleen aika lalla jo loppu?

Yksi malli puuttui listaltasi. Hartan Topline on nimenomaan pitkille suunniteltu. Oma mieheni 192 cm työnsi niitä hyvällä menestyksellä ilman, että jalat osuivat tavarakoriin. Siihen on tuossa mallissa kiinnitetty nimenomaan huomiota. Ovat muutenkin loistavat, myös koirien kanssa lenkkeillessä.

Tuosta Pompelmon mainitsemasta merkistä olen kuullut hyvää, ovat samaa tasoa Teutonian kanssa ja mikäli olen oikean kuvan saanut, ovat myös sellaiset sporttisemmat, ennemän ulkonäöltään mun mieleen kuin esim. Briot.

Brio Noviin me sitten päädyttiin. Harmaat rattaat ja kova kantokoppa, sit pakettihintaan saatiin vielä edullisesti lämpöpussi ja hoitolaukku. Ihanaa että ne on nyt sitten siellä varastossa odottamassa pikkuista ja äiti voi relata kun on yks asia vähemmän stressattavana.

Meillä on hyväksi huomattu Bugaboot, mies on 187cm, ja pelkkää jalkaa koko mies ;) ja hyvin onnistuu työntäminen ilman rattaiden potkimista. Esikoisella meillä oli Teutonian rattaat, ja niitä työntäessä jalkansa osuivat väkisinkin rattaisiin. Myös Peg Peregon matkarattaat ovat meillä hyviksi havaitut, ja ainakin meillä tuo aisan säätö niissä riittää.
Meillä vaunujen osto oli myös haasteellista, sillä tosiaan, mies on tuon 187cm, ja minä taas vain 162cm, joten sopivia kärryjä ei liiemmin vastaan tullut.

I´coo on myös erittäin hyvä laatunen. Siinnä kääntyy etupyörät. Työntöaisan saa tosi matalalle ja pituutta siihen saa myös tosi paljon. En muista sitä pituutta, mutta oli se kyllä tosi pitkä. Aisa on siittä hyvä, että sen saa yhellä kädellä säädettyä korkeutta. Suosittelen I´coota pitkille ihmisille.

Yhteistyössä