rasvaton maito värjätään valkoiseksi? VASTAUS SAATU :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maitotuotteet todella ovat ongelmallisia elintarvikkeita. Ne aiheuttavat paljon yliherkkyysreaktioita. Monet ovat sitä mieltä että syypää on maidon pastorointi. Keksintö, joka niin kuin margariininkin keksiminen, tähtäsi säilyvyyteen eli tuottavuuteen, ei alunperin lainkaan terveyteen. Toinen paha on kevytmaitotuotteet. Maidon rasvassa on suurin osa ravintoaineista. Kun rasva kuoritaan pois, täytyy maito värjätä ja vitaminoida keinotekoisesti.

no tuliskin suoraan lehmästä mutta sille "maidolle" tehdään niin paljon kaikkea ennen kuin se päätyy purkkiin. ja miettikää mitä moskaa lehmille syötetään ja te juotte sit sitä

"Rasvaton maito on järjetön elintarvike: siitä on ensin kuorittu pois rasva - eli kaikki maitosokerin sulattamisessa auttavat aineisosat ja rasvaliukoiset vitamiinit. Tuloksena on harmaata litkua jota kuluttaja ei suostuisi juomaan, minkä vuoksi se pitää keinotekoisesti värjätä." by Antti Heikkilä

lainaus täältä:

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetith.html

Alkuperäinen kirjoittaja eiihmisille:
no tuliskin suoraan lehmästä mutta sille "maidolle" tehdään niin paljon kaikkea ennen kuin se päätyy purkkiin. ja miettikää mitä moskaa lehmille syötetään ja te juotte sit sitä

no meillä aikoinaan kotona lehmät söi nurtsia, talvella rehua... ei tuo ny mitään "moskaa" ole.. Mietippä mitä oikeesti ihmiset vetää, jotai rasvaista sössöö kuten ranskalaisia?! Et aika terveelliset on lehmien pöperöt ;)

Olen kuullut eräältä valiolla työskennelleeltä, että rasvaton maito on kaiken sen prosessin jälkeen harmaata ja se värjätään, koska muuten ihmiset ei joisi sitä. En sitten tiedä onko tuo totta, ei minua haittaa, kun meillä juodaan kevytmaitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-maalainen:

no meillä aikoinaan kotona lehmät söi nurtsia, talvella rehua... ei tuo ny mitään "moskaa" ole.. Mietippä mitä oikeesti ihmiset vetää, jotai rasvaista sössöö kuten ranskalaisia?! Et aika terveelliset on lehmien pöperöt ;)

Kai sä vaihdoit itsekin ranskalaiset ruohoon ja rehuun, jos ne kerran on niin terveellisiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-maalainen:

Kai sä vaihdoit itsekin ranskalaiset ruohoon ja rehuun, jos ne kerran on niin terveellisiä :)

No emmää mitään ranskalaisia syökään!

Olen kuullut samaa. Koska maidon käsittelyt vievät siltä myös sen valkoisen värin ja jäljelle jää harmaa litku, maito täytyy värjätä valkoiseksi. Millä maito värjätään, sitä en tiedä. Mutta ei kuulosta kovin houkuttelevalta

Luin yhden artikkelin joskus tuosta, siis missä kyseltiin tuosta väristä, mutta ei siinä mitään vastausta ollut. Siinä puhuttiin kuitenkin rasvattoman maidon entisestä sinertävästä väristä, jota ei enää ole. Itse muistan kyllä, että vielä 80-luvulla rasvaton maito oli sinertävää (join itse silloin kulutusmaitoa, kun mun äiti oli skeptinen rasvattoman suhteen ) eli jotainhan sille värille on kyllä tapahtunut. Väriainetta lisätty?

Alkuperäinen kirjoittaja em:
Luin yhden artikkelin joskus tuosta, siis missä kyseltiin tuosta väristä, mutta ei siinä mitään vastausta ollut. Siinä puhuttiin kuitenkin rasvattoman maidon entisestä sinertävästä väristä, jota ei enää ole. Itse muistan kyllä, että vielä 80-luvulla rasvaton maito oli sinertävää (join itse silloin kulutusmaitoa, kun mun äiti oli skeptinen rasvattoman suhteen ) eli jotainhan sille värille on kyllä tapahtunut. Väriainetta lisätty?

minäkin muistan tuon, rasvaton maito oli ennen sinertävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Tuskin.

Mahdolliset väriaineet ja maininta niiden käytöstä olisi painettu siihen tölkkiin.
(Ei siitä noin vain luisteta, asioita tarkastetaan, ja ihmiset "vuotavat" salaisuuksia)

Niinpä, purkin kyljessä ainekset ovat maito ja lisätty D-vitamiini.

Uusimmat

Yhteistyössä