Rasvapatin poisto

  • Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti
miumau
mulla olisi käsivarressa kans yks patti, rasvapatiksi sanoi lääkäri kun sitä pyöritteli. Ei olla kummemin tutkittu. Ei vielä haittaa elämää mutta kannattais varmaan poistaa? tuleekohan siihen sitten uusi?
 
vieras
Multa poistettu peukalonpään kokoinen rasvapatti pakaran alta,lähes sisäreidestä.vähän jäi ylimääräistä ihoa mut kuitenkin parempi kuin se rasvapatti.
Ihan omalle terveyskeskus lääkärille kävin näyttämässä joka sanoi että ihan siinä vastaanotolla poistaa kunhan varaan uuden ajan.
No varasin ajan ja eihän se oma lääkäri ollutkaan paikalla vaan ulkomaalainen sijainen joka tuntui olevan kovin vaivaantunut tilanteesta.
Siinä kun takapuoli pystyssä,tosin pikkarit jalassa ,odotin poistamista kun tämä lääkäri ei toimenpidettä olisi halunnut suorittaa.Paikalla oli tosi tomera sairaanhoitaja jonka avustuksella patti sitten poistettiin kivuttomasti puudutuksella ja pari tikkiä laitettiin jotka poistettiin muistaakseni parin viikon päästä.
 
vieras
Mulla on niskassa joku (luulen että rasvapatti). Se on aivan kuin mustapää joka ei lähde pois vaikka sieltä puristaa töhnät pois. Aina tulee samaan kohti uudestaan. Onko se rasvapatti? Tuleeko teillä mönjää niistä kun puristaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on niskassa joku (luulen että rasvapatti). Se on aivan kuin mustapää joka ei lähde pois vaikka sieltä puristaa töhnät pois. Aina tulee samaan kohti uudestaan. Onko se rasvapatti? Tuleeko teillä mönjää niistä kun puristaa?
Ei kai rasvapatista itse puristamalla mitään tule...
 
Tänään tohtorissa
elikkäs tänää käväsin tohtorissa näyttämässä alaselässä 3kk ollutta pattia joka viimisen 2 viikkoa ollu kipeä ja kasvanu, puristelemalla sieltä tuli hajutonto nestettä, pieni puudutus ja tohtori yritti "työntää" sen ulos muttei saanu. nesteet tuli kaikki ja jos kuulemma uudestaa tulehtuu niin leikkuulle :) 7päivää popsia antibioottia :)
käykää näyttämässä! lähtee ahdistus pois! :)
 
"Toivo"
Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikä;19884604:
Onko kuinka iso operaatio (joo riippuu tietysti patin koosta)? Oliko kauan kipeä leikkauksen jälkeen?
Mistä poistettiin ja kuinka iso?
Ei niitä rasvapatteja välttämättä tarvitse poistaa ellei ne ole kiusallisessa paikassa. Itselläni on yli 300 pattia (lääkärit sanoneet, että eivät ole nähneet kenelläkään niin montaa) joista kaksi poistettu yläselästä kun painoivat hermoa, joka aiheutti puutumista mm. auton ajossa. Poistettiin paikallispuudutuksessa. Ei mitään kipua.
 
"Jone"
Itselläni on yli 200 "rasvapattia"! niistä menee poistoon 10 noin "kananmunan kokoista". pienimmät noin 100kpl herneen kokoisia, sijaitsevat käsivarsissa ja pakaroissa, nämä eivät paina mitään hermoja mutta hankautuvat vaatteista ja saavat kipeitä kolhuja urheilussa(salibandy,jalkapallo,jääkiekko)!
 
"minä"
mulla oli tuossa niskan alla niin että kesällä kun toppia käytti niin pattikin näkyi ja oli kuitenkin aika iso n. peukalonkokoinen.
heinäkuussa se leikattiin ei oikeastaan sattunut poisto eikä poiston jälkeenkään nyt muistona 4 tikin jälki..parantuminen ei käynyt niin hyvin ja jäljistä tuli hitu isompi kuin mitä lääkäri oli aatellut.
mielummin kuitenkin katson arpista selkääni kun jotain kyttyrä kyhmyä selässäni.
 
"hmm"
minulta poistettiin kivuttomasti paikallispuudutuksessa selästä rasvapatti, pari tikkiä tuli ja jonkun aikaa tuolin selkänojaa vasten ei voinut hirveästi painaa ja käsiä ojennella. tavaroiden nostamista kehottivat välttämään. ainoa epämiellyttävä osuus oli kun lääkäri ei meinannut saada pattia irti ja käski ilmoittamaan jos tunnen jotain kun hänen "pitää kaivella vähän tällä terällä täältä syvempää" :x
 
"joopa"
Mun miehelläni epäiltiin ihan normaalia rasvapattia pakarassa, mutta kun sitä lähdettiin leikkaamaan pois niin se paljastuikin syöpäkasvaimeksi. Syöpä oli siinä vaiheessa jo levinnyt ja mieheni kuoli 27-vuotiaana...
 
UKNOW
[QUOTE="joopa";25048411]Mun miehelläni epäiltiin ihan normaalia rasvapattia pakarassa, mutta kun sitä lähdettiin leikkaamaan pois niin se paljastuikin syöpäkasvaimeksi. Syöpä oli siinä vaiheessa jo levinnyt ja mieheni kuoli 27-vuotiaana...[/QUOTE]

Mutta eihän rasvapattia aleta leikkamaan ilman, että ollaan varmoja sen olevan rasvapatti. Jos on mahdollista epäillä sen olevan jotain muuta, niin lääkäri lähettää esim. ultraääneen. Mikä syöpä oikein oli kun oli niin oireeton?
 
harmailija
[QUOTE="joopa";25048411]Mun miehelläni epäiltiin ihan normaalia rasvapattia pakarassa, mutta kun sitä lähdettiin leikkaamaan pois niin se paljastuikin syöpäkasvaimeksi. Syöpä oli siinä vaiheessa jo levinnyt ja mieheni kuoli 27-vuotiaana...[/QUOTE]

Kurja juttu, otan osaa.

Multa poistettiin rasvapatti kasvojen alueelta eikä sitä tutkittu tarkemmin. Kuukausi meni ihan hyvin, mutta sitten patti suorastaan kasvoi räjähtämällä. Lopulta se todettiin syöpäkasvaimeksi ja leikattiin, ja sädetettiin. Levinnyt ei onneksi ole, mutta pikkulaikkauksesta tulikin lopulta vähän isompi operaatio ja leikkausarpi on pysyvä muisto niin kasvoissa sekä kädessä josta otettiin siirtopala kuin jalassakin, josta otettiin ihonsiirto käteen.

Joten KAIKKI _patit _kannattaa _aina _tutkituttaa vaikka _lääkäri muuta _väittäisi.
 
"auts"
Olin itse juuri poistattamassa rasvapatin ihan päivystyksessä. Patti oli n. 10mm x 10mm. Ensin laitettiin pintapuudutus ja sitten 3 puudutuspiikkiä, jonka jälkeen vielä uusi pintapuudutus. Sitten viilettiin 4'stä paikasta ja puristettiin pois. Jokainen vaihe itsellä sattui niin paljon, että hyvä ettei taju mennyt(minuun satuu todella helposti). Sitten seuraavana päivänä sairaanhoitajalle tarkistuttamaan jälki. Tämä patti, joka poistettiin oli pahasti tulehtunut ja hyvin huonossa paikkaa, nivusissa. Tulehdusarvotkin siitä otettiin. Patinpoiston jälkeisenä yönä minulle nousi sitten vielä kuume kaikenlisäksi. Ettätällainen oli minun kokemukseni.
 
"patti"
minulla on ollut vuosia kivuton patti rinnassa rintojen välissä. Nyt se viikko sitten kasvoi ja alkoi punoittaa ja on kipeä. En ole saanut lääkärille aikaa vaan sairaanhoitajat katsoo sitä ja lääkäri "konsultoi".

Olen nyt lääkekuuilla neljättä päivää ja se ei tunnu tehoavan. Tosiaan pelottaa, kun sitä pattia ei ole lääkärit koskaan tutkinu, että mikä se on ja entä jos onkin syöpä. Joulun jälkeen voi kuulemma mennä terveyskeskukseen , jos kuuri ei ole auttanut. Pitkä aika odotella kipeän patin kanssa.

Kannattaisi poistaa rasvapatit, ennenkuin ehtivät tulehtua!!!
 
vierailija
Minulta tullaan poistamaan kaula alueelta yks rasvapatti, ei oo kyllä häirinnyt ítseäni. Mutta tieto siitä patista ja ulkonäöllisesti se häiritsi mua. Niin Vappu Aatto menee operaatiopöydällä. Mutta kauas semmosesta patista kaula alueella tulee saikkua? Kun en oikeesti haluaisi LIIAN KAUAN poissa töistä.
 
vierailija
Minulta leikattiin reidestä yli 5cm patti paikallispuudutuksella ja seuraavana päivänä sai mennä töihin. Lääkäri sanoi, että raskasta fyysistä työtä on syytä välttää 1-2 päivää.
 

Yhteistyössä