Rasmus-ryhmä <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millä lailla yksittäistapaus? Eihän se ole mikään uusi asia, että ihmisiä putoaa yhteiskunnan turvaverkon läpi ilman omaa syytään. Joten siinä mielessä ei ole yksittäistapaus. Mutta jokainen tilanne on yksilöllinen, joten siinä mielessä on. Minusta äkkiseltään vaikuttaa siltä, että tuon Katjan kohdalla on tehty sosiaaliviraston taholta joko virheellisiä päätöksiä tai sitten on vaan katsottu hänen tilannettaan kaavamaisesti ottamatta huomioon kokonaisuutta - mikä periaatteessa on sekin virheellistä toimintaa.

Mutta ihmisten ongelmat toimeentulotuen kanssa eivät ole alkaneet viime syksynä, kun alkoi tulla pakolaisia, vaan niitä on ollut jo vuosien ajan. Se on iso epäkohta ja johtaa inhimilliseen kärsimykseen.
Laita sinäkin oma suosikkikommenttisi.(y)

Tähän ketjuun on tarkoitus koota Rasmus-ryhmän aivopieruja - ei Mörköäidin, vaikka kommentoitkin samansuuntaisesti.
Kuka tietää, ehkä Rasmus-ryhmästä löytyy sinunkin kommentteja.:barefoot:

No en nyt tiedä. Ei kannata liioitella! Netti on pullollaan ihmisiä, jotka kirjoittelevat outoja, tyhmiä ja hassuja juttuja ja jotka provoilevat palstoilla. Ei heistä silti yleensä mitään harmia ole live-maailmassa. Tai ainakaan he eivät ole pelottavia. Moottorisahamurhaaja on pelottava, mutta ei joku mummeli joka ei usko mv-lehden artikkelia ja kirjoittelee siitä omalla nimellään jossain facebook-ryhmässä.
No jos ei nyt pelottavaa, niin huolestuttavaa ainakin. Tuollaiset kiihkoilijat voivat hyvinkin muuttaa demokraattisen yhteiskunnan yhden totuuden fanaatikkojen diktatuuriksi, ja siihenhän pyrkivätkin.

Esimerkiksi nyt tuo halu vahvasti rajoittaa sananvapautta ja kaikkinainen vastakkaisten mielipiteiden tukahduttaminen. Ei demokratiassa pitäisi toimia niin, että kaikki kuorossa huutavat yhtä "totuutta", vaan jokaisen tulisi antaa avoimesti ilmaista oma kantansa.

Ja kun otetaan huomioon, että kyseinen raha on huijattu täysin tietoisesti ja pitkäjänteisesti, niin onhan se huolestuttavaa. Sellanen parin kuukauden viive voiskin mennä olankohautuksella ja huolimattomuuden piikkiin, mutta järjestelmällinen kavaltaminen suomalaisilta veronmaksajilta on törkeää!
Ja käsittämätöntä, että ei edes huijauksen paljastuttua ota vastuuta ja ole vaikka ihan hiljaa, sen sijaan että marttyyrinä julistaa tulleensa väärinkohdelluksi (ja varmaan repii mukaan rasismi-kortinkin kun juttu etenee).

Ja käsittämätöntä, että ei edes huijauksen paljastuttua ota vastuuta ja ole vaikka ihan hiljaa, sen sijaan että marttyyrinä julistaa tulleensa väärinkohdelluksi (ja varmaan repii mukaan rasismi-kortinkin kun juttu etenee).

Mä itseasiassa pelkään pahoin, että kyseinen nainen on ihan vakavissaan sitä mieltä, ettei hän ole tehnyt mitään väärää ja että häntä kohdellaan nyt väärin, kun hänet halutaan vastuuseen väärinkäytöksistään.
Mikään ei ole pelottavampaa kuin ihminen, joka ei ymmärrä valehtevansa ja tekevänsä väärin.

Mä itseasiassa pelkään pahoin, että kyseinen nainen on ihan vakavissaan sitä mieltä, ettei hän ole tehnyt mitään väärää ja että häntä kohdellaan nyt väärin, kun hänet halutaan vastuuseen väärinkäytöksistään.
Mikään ei ole pelottavampaa kuin ihminen, joka ei ymmärrä valehtevansa ja tekevänsä väärin.

Suvakit antavat mamuille sen käsityksen, että mamuissa ei ole mitään vikaa ja he ovat aina oikeassa. Vaikea siitä on sit saada jalkojen alle tukevaa maata kun ole tottunut leijailemaan pilvissä.

"SAMAAN aikaan Eurooppaan ja Katjan kotikaupunkiinkin virtasi pakolaisia:

– Ajattelin paljon sitä, että minua ei auteta, vaikka olen suomalainen ja olen aina laskuni maksanut ja voin tehdä työtä. Siinä nousi aika katkeria tunteita. Mietin hyvin paljon sitä, että kuinka paljon meillä on täällä Suomessa ongelmia omien kansalaisten kanssa, mutta omia ei hoideta."

Onko tämä sinun mielestäsi vain ns. "yksittäistapaus"?
Varmasti pelottavaa, kun piti ihan uusi nikki keksiä:whistle:

Yhteistyössä