raskautuminen ja yhteenmuutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
olen nyt sitten päässyt raskautumaan pillereistä huolimatta. Päätettiin että mä haluamme tämän lapsen. Asia on niin että me emme asu vielä yhdessä. Olemme seurusteltu reilu 3-vuotta. Asumme eri paikkakunnilla, välimatkaa vajaa 100km. Minulla vielä opiskelu kesken mutta ehdin valmistua sopivasti ennen lapsen syntymää, laskettuaika heinäkuussa. Mutta joutuisimme asumaan erillämme suurimman osan raskaudesta. Se mikä mua vaivaa eniten on se kun tulee muuton aika. Minä en tunne ketään miehen paikkakunnalta. Miehen vanhemmat ja sisaruksetkin olen tavannut vain muutamia kertoja. Eli mulla ei olis oikeen ketään.. Täällä omalla paikkakunnalla mulla on kaikki... pärjäänköhän mä??

Pärjäät, kun vaan päätät pärjätä. Meillä on se tilanne miehen kanssa, että hän on intissä tammikuuhun asti ja asun käytännössä ilman häntä. Sitten heti helmikuussa muutto toiseen kämppään ja maaliskuussa laskettu aika. Välillä on ollut rankkaa, esim. perhevalmennuksessa tajusin, että kaikki muut odottavat ja asuvat yhdessä, mutta me vaan silloin tällöin viikonloppuisin. Onneksi ollaan jo voiton puolella!

Voisitteko muuttaa yhteiseen asuntoon omalla paikkakunnallasi? Onnea odotukseen! :)

Eikö mies mitenkään pystyisi nyt jo muuttamaan sinun luoksesi ja pääsititte "tutustumaan" toisiinne ja toistenne arkisiin tapoihin jo ennen vauvan syntymää? Ei tulisi siihen samaan hetkeen montaa muutosta ja saisitte nyt jo opetella perhe-elämää yhdessä.

Me muutettiin mun miehen kanssa yhteen 3 kuukautta ennen laskettua aikaa, ja voin sanoa, että tuli liian paljon liian nopeasti. Yhteisen arjen opettelu ja toisiin tottuminen ja tutustuminen oli ihan kesken, kun vauva syntyi. Ja ei oltu seurusteltu ihan vähän aikaa, 4 vuotta suunnilleen. Toista ei vaan voi kunnolla tuntea, ennenkuin on jonkin aikaa asunut yhdessä.

No, erottiin sitten lapsen ollessa vuoden, mutta palattiin puolen vuoden eron jälkeen yhteen, ja nykyään menee hyvin!

Mutta tosiaan, ei kannata jättää ihan viime tippaan yhteenmuuttoa, jos vain mitenkään mahdollista!

Yhteistyössä