Raskautta vaan ei tule...

Olemme yrittäneet 2 vuotta tulla raskaaksi mutta ei mitään ei ees haaleta viivaa. Olen myös ylipainonen joka myös vaikkuttaa asiaan. Onko täällä vielä ylipainoisia jotka yrittää? Miten olette yrittäneet pudottaa painoa? Koska mulla vaan ei onnistu:(
 
  • Surullinen
Reactions: Jonsku88
Hei, tuolla Toiveissa vauva 2021 ryhmässä on muistaakseni porukkaa, joilla painonpudotus menossa. Ja hieman pidempään yrittäneitä. Siellä voisi myös kysyä asiasta. Täällä myös ylipainoa, pari kiloa tippunut vain ensikäynnin jälkeen ja siitä vuosi aikaa. Lääkärin mukaan kuitenkin hyvä, että painoa ei ole tullut lisää. Ja pikkuhiljaa hyvä pudottaa.
 
Oletteko jo hakeutuneet tarkempiin tutkimuksiin? Kyllähän ylipaino voi vaikuttaa, mutta ei se välttämättä ole ainoa syy. Itse olen ollut joka raskaudessa (3kpl) ylipainoinen. Kaksi lasta edellisestä suhteesta tuli helposti. Tämä kolmas uuden miehen kanssa on saatu hoitojen avulla alkuun.

Kannattaa ehdottomasti hakeutua nyt tutkimuksiin, koska varsinkin julkisen kautta niissä kestää. Lisäksi kannattaa alkaa pikkuhiljaa kiloja tiputtamaan, koska jos mahdollisesti joudutte johonkin hoitoihin niin niissä on painorajat. Itse jouduin tiputtamaan - 25kg enkä tehnyt sitä kovin viisaasti pikkuhiljaa elämäntapoja muuttamalla ja se näkyy kostautuvan nyt raskauden aikana.

Tsemppiä!
 
Tsemppiä
Haluan kertoo meidän tarinan meillä siis takana 6v lapsettomuus ennen esikoista tehtiin kaikki hoidot inseminaatiosta koeputkeen tuloksetta ei koko aikana yhtään plussaa. Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta
No sitten tulikin Kesätauko ja aateltiin että nyt lomaillaan ja lähdettiin reissuun ja tehtiin kaikkee kivaa ilman ajatustakaan aiheeseen. No niin vaan ei sitten tullut seuraavia menkkoja ja eka plussa ikinä ja vielä luomusti josta syntyi nyt 5v poikamme ❤No hänen syntymän jälkeen päätettiin että ei ehkäsyä tarvita että seuraava saa tulla vaikka heti no meni vuosi,toinen ja neljä ennen kun tulin uudestaan luomusti jälleen raskaaksi mutta tämä raskaus päättyi keskenmenoon.
No siitä meni vajaa 6kk olin jälleen raskaana luomusti ja nyt odotellaan sitten vauvaa syntyväksi koska vaan ollaan jo 41+3 menossa ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
vierailija
Syötkö paljon soijaa? Meillä oli 2,5v yritystä, olin vegaani ja soijaa meni paljon ja kärsin jatkuvista vatsavaivoista papujen, kaalien ja tuoreiden kasvisten takia. Sitten kävin tähystyksessä ja sain ohjeet fodmap ruokavalioon ja jo parin kierron jälkeen tästä tärppäsi kun tulehdus hellitti ja vatsa parani. Eli ruokavalion muutos voi jo auttaa jos siinä joku mättää. Käytin myös muita poppakonsteja kuten propolista. Itselläni tosin ei ollut tuota ylipainoa vaan ehkä päinvastoin alipaino jatkuvan ripulin takia. Soijaan en enää koske pitkällä tikulla koska huomaan sen vaikutukset hormoneihin välittömästi, tulee finnejä ym. Mulla myös endo
 
vierailija
Olen ollut aina enemmän tai vähemmän ylipainoinen mutta siitä huolimatta neljättä odotan. Kolme ensimmäistä sai alkunsa kerrasta, neljänteen meni kahdeksan kuukautta. Että ei se ylipaino aina vaikuta. Toki tälläkertaa painoa on enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa, ehkä sen takia meni näinkin kauan.
 

Yhteistyössä