Raskausviikko 36+ ja vähäinen verivuoto emättimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut odottaja

Vieras
Aamulla herätessäni huomasin, että housuihin oli aamuyön aikana vuotanu vähän verta. Ei supistuksia tms. takana. Soitin synnärille, niinkuin neuvolassakin oli ohjeistettu. Kätilö sanoi, että ei kuulosta noin vähäinen vuoto huolestuttavalta, ja näytille tarvitsee tulla vain jos vauvan liikkeet vähenevät.

MUTTA Itse en saa mielenrauhaa, onko kenelläkään KOKEMUSTA onko tällainen vähäinen vuoto normaalia loppuraskaudessa? Enkai väkisinkään voi mennä polille näytille. Liikkeitä olen tuntenut normaalisti.

Vuoto ei ollut limaista (tiedän limatulpan irtoamisen esikoisen ajoilta), vaan pelkkää kuivunutta verta. Pyyhkiessä verta tuli myös vähän. Päivän ajaksi laitoin siteen mutta siihen ei ole tihkuttanut verta.

Tuskin tuo on mitenkään huolestuttavaa, mutta itse ainakin olisin huolesta ihan hulluna, joten menisin kyllä näytille tai neuvolaan.
Ihan riittävä syy on oma mielenrauha ja voit tosiaan sanoa, ettei liikkeitä ole tuntunut normaalisti tai ihan vain, että huolestuttaa se, osasitko selittää vuodon määrän oikein tms. Mutta en mäkään usko, että on huolta. Varmasti olisi kätilö neuvonut heti näytille, jos olisi yleisesti vaarallista.

Voi olla merkki lähestyvästä synnytyksestä. Itselläni päivää ennen kuin supistukset alkoivat ja limatulppa irtosi niin pöksyihin oli valunut hieman verta. Eli itselläni se liittyi limatulpan irtoamiseen ja kohdunkaulan kypsymiseen. Veri voi olla peräisin myös limakalvoilta. Mutta jos asia kovin mietityttää kannattaa käydä näytillä! Vauvan liikkeitä kyllä syytä tarkkailla, jos ei kovin paljoa mielestäsi liiku, juo esim. tuoremehua jossa sokeria (näin saat vauvaa liikkeelle).Kova, yllättävä, jatkuva kipu vatsassa myös syy lähteä näytille. Kaikki varmasti on hyvin. :) Onnea loppu odotukseen!

Mä kävin näytillä, kun tuli vähän verta aamulla. Viikkoja oli tosin kasassa jo 41 ja risat. Kaikki oli ok. Synnytys käynnisty iltapäivällä. Johtu siis avautumisesta.

varmaankin kohdunsuu alkaa kypsymään ja synnytys lähenee, ainakin minulle asia selvitettiin niin kun olin tuossa vaiheessa gynen tutkimuksessa.ja jos verta ei tullut kuin vähän ja vauva liikkuu kuten muulloinkin, niin kaikki varmaankin ok. jos verta tulee uudelleen tai alkaa enemmän supistelemaan soita uudemman kerran. lepäile ja valmistaudu tulevaan! =)

Yhteistyössä