raskausviikko 29+5 sf-mitat 33cm ja oma pituus 153cm

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susann89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

susann89

Vieras
Tässä ajattelin kysellä kun sain kuulla että minun mittani olivat tänää neuvolantädin mielestä korkeat.

Kävin viime viikolla utrassa ja kaikki oli kunnossa. Ei ollut mitää poikkeavaa.

Nyt viikon sisään on tullut kiloja 1100g ja tosiaa sf-mitat olivat huikeat 33cm joka kuulemma minun pituuteeni on kovin korkeat. toinen neuvolan täti myös mittasi niin hän sai 32.5cm

minulla ei ole ollut minkäänlaista turvotusta ja sokerirasitustesteissä tulokset olivat todella hyvät verenpaineet ovat pysyneet siinä 107/70 eli niissäkään ei mitää poikkeavaa.

Ainoastaa vauvan potkut tuntuvat ylämahassa voimakkailta ja välillä sattuvat ja hengittäminen tuppaa olemaan jonkin verran raskaampaa.

Myös neuvolan täti kehotti enää hölkkälenkin sijaan kävelyä ja ensiviikolla on kuulemma työtkin lopetettava kokonaan.

Neuvolan täti puhui että raskausviikolla 32 voi olla että synnytys käynnistetää.

Voiko mahdollista olla että tämä menee jossakin vaiheessa ohi että nuo sf-mitat laskisivat tai jotain

tai onko jollakin tosiaan kokemusta tälläisesta tilanteesta että aletaan puhumaan aikaisesta synnytyksestä ja miksi?

Oliko sulla jotain muutakin? Oliko diabetes tai turvotusta. Kun minulla ei kumminkaan ole mitenkään viellä vaikea hengitellä ainoastaa huomaan että lapsi potkii kovasti tonne kylkiin ja välillä tosiaan se sattuu.

Ja kun voin ihan tosiaa hyvin kävin viellä viimeviikolla juoksulenkillä ja minulla ei ole edes ruokailu tapamuuttunut mihinkään.

Mihin tämä perustuu että lasta ei anneta olla mahassa ihan viimeisiin saakkoihin?

Onko muilla tälläisiä kokemuksia ihan oikeasti?! :O

Luultavasti olet sen verran lyhyt, että lapsi kasvaa vain ulospäin. Mä oon vajaat 15 cm sinua pidempi ja mulla ollut lopuussa sf 32-33 cm vaikka vauvat olleet 3,6-4,7 kg painoisia. Luulen, että pelkäävät ettei lapsi mahdu kun selkä on ns lyhyt. Mutta voi se rakaus vielä ihan ok edetä ja tilaa riittää, mutta seuraavat varmastikin.

Ei mahan koko kerro juurikaan vauvan koosta. Ihme terkkari sulla!
Itse olen 155 cm ja mn mitat on olleet
Eka raskaus rv 30 tasan, 31 senttiä
Toka raskaus 29+6 28 senttiä
Kolmas rv 29+4 27 senttiä
Ja neljäs 29+3 28 senttiä
Eli ekassa selkeesti isoin maha, paino kaikissa suunnillen sama ja lapset kaikki 3 kiloisia

Iso mittahan tuo on, mutta aika absurdia, että viikolla 32 käynnisteltäisiin. Eli ihan höpö höpöä. Joka tapauksessa yritetään pitkittää viikolla 34 ainakin, vaikka mitä olisi.

Kiitos. Itsekin mietin että miksi ne niin pienen vauvan ottaisi pois mahasta. Koska viime viikolla lapsen koko oli noin. 1170g eli hyvin sirovauva.

En ole aikaa saanut synnärillekkää mikä kuulemma olisi tänää jo tullut. Olin töissä ja kaikki minusta oli hyvin, ainoastaa maha tuntuu ja vauva ylettyy potkimaan tonne ylös saakka.

Alaseudulla on tuntunut semmoista tunnetta että ihan kun vauva olisi tulossa jo. On liikkunut kivasti ja ei ole töissäkään häirinnnyt supistuksetkaan.

Kerron myös täällä mitä sitten tässä jatkossa tapahtuu...

Siis ei ole kuin tämän päivän tuntunut toi että vauva tulisi jo. Ihan kuin olisi joku jalka/käsi tuolla sisäpuolella. Pistää ja välillä on jonkinlaisia alapää paineita.

Ekassa raskaudessa ei ollut mitää tälläistä, johtuuko tää noista sf-mitoista nyt et ku oon niin pieni kokoinen.

Huomasin että tähän oloo ei auta istuminen, seisominen tai sitten makoilu.

Yhteistyössä