Raskausviikko 12 ja oireet senkuin pahenee?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi35

Jäsen
22.07.2007
134
0
16
Heippa!
Luulin, että tässä vaiheessa alkaisi tulemaan ihanan reipas ja jaksava olo ;) . Mulla on ollut äklötystä jo yli kuukauden, mutta nyt oireet on vaan pahentunut. En oikeen pysty syömään mitään, kaikki ruoat tekee pahaa. Ainoa mistä tykkään on jäätelö :kieh: .

Samoin tämä hirveä alaselkäkipu. Eilen illalla en pystynyt edes nukkumaan missään asennossa, sillä kipu ei lähtenyt mitenkään pois. Aamulla herätessä sitten onneksi pystyi lähtemään töihin. Sitten on koko ajan aivan armoton väsymys.

Onko kellään muulla huipentunut oireet vasta tässä vaiheessa?

Mulla ihan sama homma, paitsi että oli erittäin helppo alkuraskaus, ainoastaan väsymystä ja vähän kuvotti jos ei muistanut syödä. Mut nyt alkaa olla kaikkee ihan hirveesti, ummetusta ja naama kukkii, kaikki pitää syödä rauhallisesti muuten tulee ylös. Mitään suolaisia ruokia ei tee enää mieli, oikein joutuu miettimään mitä ruokaa tekis ja mikä menis alas. Tässä se nyt sit alun helppous kostautuu ! :D

ja viikkoja 13+5.

Juu täällä on aivan samoin!

Olen voinut pahoin viikosta rv 7 alkaen. Toivoen ja odottaen koska helpottaa. Rv11 sitten aloin oksentamaan ja kunnolla. No nyt sitten olen ollut reilut 3 viikkoa saikulla. Oksentaminen on hieman vähentynyt mutta pahoinvointi ei. Syöminen on tuskaa, ei oikein löydy mitään mitä söisi. Nyt sitten sain lääkettä pahoinvointiin, joka kyllä auttoi mutta pisti nukuttamaan ja kovasti. Joten se siitä. Painoni tippui sen verta alas, että nyt sitten pakko syömisellä ja pidän ruokapäiväkirjaa jotta syön riittävästi. Muutoin edessä sairaalareissu. Lääkäri lupaili kyllä, että pitäisi helpottaa muutaman viikon kuluttua, se jääkin sitten nähtäväksi!
:D

Tsemppiä sulle, toivottavasti helpottaa pian!

Nampula 14+0

Heissan! Voimia pahan olon kanssa teille kaikille :hug:

Itselläni pahoinvointi alkoi rv 3 lopulla ja kesti rv 20. Sitten alkoi helpottamaan. Pahoinvointini oli todella rankkaa, meinasin tiputukseen joutua kun ei mikään pysynyt sisällä ja oksentelu ei ajoittunut mitenkään aamulle, en tainnut yhteensä kovinkaan montaa tuntia nukkua alkuaikoina. Laihduin alkuraskaudesta useita kiloja, mutta nyt ne on (onneksi?) tullut takaisin. Alaselkää jomotti ja kohdun kasvusta johtuen "menkkakipuja" riitti. Päänsäryt myös vaivasivat oman aikansa. Muistan miettineeni että kyllä vaivojen pitäisi helpottaa kun pääsee viikolle 16, mutta minun tapauksessani kesti vielä kuukauden enemmän. No, onneksi ei sentään koko raskautta kestänyt, niin kuin eräällä työkaverini tyttärellä. En siltikään ajattele raskauteni ensimmäistä viittä kuukautta kovinkaan lämmöllä. Voin suoraan sanoa että "onnellinen" odotus alkoi vasta kun pahoinvointi loppui.

Ylihuomenna vihdoinkin äitiytymään!

Kirvash ja Pikku-Pekka rv 41+6

Mulla alkuraskauden pahoinvointi kesti viikolle 17 tai ylikin, joka tapauksessa reilusti yli sen ekan kolmanneksen, mitä yleensä sanotaan kestävän...
Ja sitten alkoikin närästys ja ummetus...

Mutta joillain voi tosiaan pahoinvointi kestää koko raskauden ajan! :o

helmi kyllä selkä särkykin on normaalia kasvukipuja luutavasti.... näin mulle ainakin 2 poikaa oottaessa lääkäri saanoi silloin viikkoja oli 12-13 ja nukkuminen oli tosi hankalaa lopulta jouduin ottamaan panacodia pahimpaan kipuiluun ja oli saikulla myös melkein koko raskauden ajan

ja selkäkipuja loppuraskaudessa niin etten kunnolla päässyt kävelemään, joten kyllä ne voi kestää pahimmas tapauksessa koko 9kk. Nyt mulla kolmas raskaus ja ei oo ollu ihmeempiä. Vähän pahoinvointia alussa. tsemppiä sulle odotukseen.

Mulla kolmas raskaus menossa (pojat 2001, 2004). Nyt pahoinvointia 10 viikolle asti, mutta mitään ruokaa ei tee mieli. Pakolla saa syödä, että pysyisi verensokerit kohdallaan. Oletko mitannut sun sokereita? Selkäjomotusta ja alamahakipua aina ajoittain, mutta kohtu siellä vain kasvaa. Pääasia ettei ole vuotoja. Eilen ultrassa näkyi reipas vauva, joten vaivoista huolimatta yritetään nauttia.

ukkokööri ja 11+5

Kysyisin vielä...On alkanut epäilyttää tuo selkäsärky. Nyt polttaa mahaankin (tai kohtuun) en tiedä kumpaan. Mulla tää selkä on tosiaan ollut näin kipeä vasta muutaman päivän. Voisiko olla jotain vatsaflunssaa tms.liikkeellä? Normaalit raskausoireet on yhä ja toosi paha olo. Mutta tää selkä+vatsasärky on omituista polttelua.

Varasin jopa ajan terveydenhoitajalle tänään 10.45. Haluan kuulla ne sydänäänet, että mun hermoilu voi loppua...Tietty viikkoja on vasta 11+6. Saa nähdä kuuluuko dopplerilla---

Täällä on tällä hetkellä menossa jo loppu metrit raskaudesta (rv 38+4) ja kuvotusta päänsärkyineen on edelleen päiväohjelmassa. Oksentaminen tosin on hiipunut ja edellisestä on jo viikko ;) . Väsymys tosin on vain huipussaan. Lääkäri "lohduttikin", että joillakin olo helpoittaa vasta synnytyksen jälkeen.

Voimia siis kaikille pahoinvoiville ja jaksamisia :heart:

Yhteistyössä