Raskaustesteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko liian aikaista testata neljä tai viisi päivää ennen oletettuja menkkoja? Jos testaa neljää päivää ennen herkällä testillä ja näyttää puhdasta negaa, niin onko mitään mahdollista muuttua vielä plussaksi?

Miksi pitäisi testata etukäteen? Turhaa rahan tuhlausta. Ja jos ovulaatio on sattunut olemaan tavallista myöhempään, niin ei ainakaan näy. Kannattaa vaan odotella mieluummin se pari päivää yli ja vähän enemmänkin.
Itse olen yleensä testannut, kun ovat noin viikon myöhässä ja joka kerran ollut selkeä plussa :) ettei ole haamuja tarvinnut miettiä.

Niin, ja sen verran vielä lisään, että joo, raskaus on voinut alkaa, mutta menkkojen pitäessä alkaa, on myös voinut alkaa vuoto (varhainen keskenmeno). Näitä nimittäin käsittääkseni sattuu paljon, että keskenmeno tulee ennen kuin edes itse tietää olevansa raskaana. Ehkä päivän pari myöhässä olevat menkat ja vähän normaalia runsaammat vuodot voivat antaa epäilyksen asiasta. Joten minusta on perempi ettei testailla etukäteen ja näin saada odotus mahdollisesta raskaudesta ja sitten se iso iso pettymys, kun vuoto alkaa. Silloin on kyllä parempi olla tietämätön ja luulla vain, että normaalit menkat kyseessä.

Yhteistyössä