Raskauspahoinvointi ja työnteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yök

Vieras
Te joilla ollut alkuraskaudessa voimakas pahoinvointi, oletteko pystyneet olemaan töissä?

Minulla ei vielä työpaikkaa ole tiedossa mutta on hirveä oksetus, väsymys ja palelu päällä ympäri vuorokauden ja pelkkien kotiaskareidenkin tekeminen väsyttää äärettömästi. Olen kahden alle kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja. Töitä pitäisi jaksaa hakea mutta tässä vaiheessa raskautta tuntuu kaikki ylitsepääsemättömän uuvuttavalta. Raskaus ei ole sairaus tiedetään, mutta enemmänkin sairaudelta tämä kohdallani tuntuu. :/ Edellisissäkin raskauksissa pahoinvointi on ollut tosi sietämätöntä ja kestänyt tosi pitkään.

Kyllä mä aamuisin sinnikkäästi töihin menin, oksensin usein jo työmatkalla...Joskus kykenin olemaan koko päivän töissä (oksensin vain 4-5 kertaa työpäivän aikana), joskus taas laatta lensi 15 kertaa ennen ekaa kahvitaukoa ja katsoin parhaaksi lähteä kotiin.

Raskaus ei ole sairaus, se on totta. Raskauden aikainen oksentelu ja pahoinvointi sen sijaan on!

En pysty olemaan töissä ainakaan minä..Mitäpä siellä pystysin tekemään kun oksettaa koko ajan. Onneks kohta on 2.5 kk kesälomaa, joten sit voi levätä. Ja mulla ihan kauhee pahoinvointi, välillä jo meinaa usko loppua!

Yhteistyössä