Raskausoireita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt Elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt Elämään

Vieras
Minua ihmetyttää nää raskausoireet. Rinnat ovat kipeät(kuin maitoa nousisi myös), alavatsaa viiltelee kun ponnistaa esim. makuulta ylös.
Pientä pahoinvointiakin on.

Olen kerran ollut raskaana ja silloin minulla oli juuri näitä oireita alkuraskaudessa.

Nyt en kuitenkaan ole raskaana, nämä oireet toistuvat joka kuukautiskierron puolivälistä lähtien.
Onko jollakulla selitystä tälle?
Lasta emme luomuna saa ja stressaa tämä olo kun keho valehtelee raskausoireita. \|O \|O \|O :headwall: :headwall: :headwall: :'( :attn:

Luultavasti joku hormooni erittyy voimakkaammin kuin aiemmin...Mulla joskus jopa tihkunut maitoa ja kurjalta tuntuu...Jos oireet jatkuu, niin soita ihmeessä lääkärille ja pyydä hormooniverikokeita, luultavasti sulla joku arvo kohollaan..Näitä sattuu meille naisille aina välillä, joskus oksetta, tihkuu maitoa, vuodot vaihtaa väriä ja on niukkoja ja runsaita vuoronperään..Koita kestää :hug:

Minua on oksettanut viikon päivät aamusta alkaen.. raskaustestin tein, vaikka eletään vasta kierron jälkipuoliskoa. Vielä tässä vaiheessa ainakin miinusta. En jaksa uskoa, että raskauden oireet alkaisivat näin nopeasti.. :( Joku muu nyt aiheuttaa nämä oksentelut..

Pakko laittaa nyt kun kerroit pietu tosta oksentelusta: Mun naapurin rouva ( 38 vee, ei mummeli) kertoi eilen et oli mennyt lääkäriin koska oksenteli illoin aamuin jne. kuitenkin useasti pvän aikana. Oli ottaneet verikokeet ja syynä oli kuivuminen :\| Eli vaikka oli mielestään juonut tarpeeksi, niin ei sitten ollutkaan...Koita nesteyttää itseäsi, jos vaan pysyy sisällä tai mene ihmeessä lääkäriin... :hug:

Nyt on taas kohtuuhyvä olla. Vuoto alkoi viime yönä ja rintojen aristus loppui eilisen aikana.
On tämä naisen kroppa kerrassaan vaativa ja hankala käyttää :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 23:00 patjarikko harmaana kirjoitti:
Pakko laittaa nyt kun kerroit pietu tosta oksentelusta: Mun naapurin rouva ( 38 vee, ei mummeli) kertoi eilen et oli mennyt lääkäriin koska oksenteli illoin aamuin jne. kuitenkin useasti pvän aikana. Oli ottaneet verikokeet ja syynä oli kuivuminen :\| Eli vaikka oli mielestään juonut tarpeeksi, niin ei sitten ollutkaan...Koita nesteyttää itseäsi, jos vaan pysyy sisällä tai mene ihmeessä lääkäriin... :hug:

Täytyy koettaa juoda.. tosin tässä ätkähti mieleen, että Diformin-lääkkeet voivat tehdä pahan olon :( Varsinkin, jos on huonolla syönnillä :/

Hei,

Minä veikkaisin, että sulla on PMS-oireita. Mulla on joka armas kuukausi (siis ovulaation jälkeen) lämmöt koholla, viluttaa, paha olo, oksettaa, ilmaa maha täynnä, vatsakipuja, masennustakin, rinnat niiiiiin kipeet, ettei tosikaan ja valtavan turpeat, oikeen "kiiltävät"(joskus myös tihkunut maitoa), karsee nälkä, pyörrytystä, ajoittain myös sydänkin lyö tiheämmin, väsyttää aivan mahdottomasti ym ym. Todella inhottavaa. Pms-oireilun syy on tietääkseni edelleen tuntematon, mutta joitakin olettamuksia on tehty mm että hormoneissa jotakin ylituotantoa tai jotain.Osa noista oireiluista on normaaleja kuukautiskiertoonkin liittyviä, mutta joka kuukausi vain toivon, että olisivat jotakin muuta...

Aivan, oireet ovat niin kryptisiä ja joillain sama oire tarkoittaa raskautta, toisella kuukauisia. Oireisiin ei tietty kannattaisi luottaa yhtään, ja toisaalta jos jotain oiretta alat tarkkailla ja toivoa kovasti, niin kyllähän sen alkaa havaitakin.. Mutta tiedän tunteen, itsekin hirveästi toivon raskautta, joten oireita ei vaan voi olla kyttäämättä, vaikka sen tietää turhaksi. T. Vaniljatäti

Voisikohan olla että sinulla aivolisäke erittää liian paljon prolaktiinia. Kannattaisi käydä lääkärillä ja pyytää verikokeet otettavaksi. Vaivaan on olemassa lääke joka alentaa tuota hormoonia. Tsemppiä jatkoon!

Mulla on ollut jo muutamien päivien ajan pahvointia, vatsan nipistelyä/kipua ja tänään alkoi rintojen kipu/herkkyys. Ma pitäs alkaa kuukautiset. Jos kuukautiset alkaa, niin samalla alkaa hoidot. Tämä olis viimeinen tilaisuus saada luomu lapsi =) Tällaisia tuntemuksia ei ole ollut aikasemmin(ollaan yritetty 2v).
Saa nähä miten käy...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:09 xenith kirjoitti:
Hei,

Minä veikkaisin, että sulla on PMS-oireita. Mulla on joka armas kuukausi (siis ovulaation jälkeen) lämmöt koholla, viluttaa, paha olo, oksettaa, ilmaa maha täynnä, vatsakipuja, masennustakin, rinnat niiiiiin kipeet, ettei tosikaan ja valtavan turpeat, oikeen "kiiltävät"(joskus myös tihkunut maitoa), karsee nälkä, pyörrytystä, ajoittain myös sydänkin lyö tiheämmin, väsyttää aivan mahdottomasti ym ym. Todella inhottavaa. Pms-oireilun syy on tietääkseni edelleen tuntematon, mutta joitakin olettamuksia on tehty mm että hormoneissa jotakin ylituotantoa tai jotain.Osa noista oireiluista on normaaleja kuukautiskiertoonkin liittyviä, mutta joka kuukausi vain toivon, että olisivat jotakin muuta...

voi ihan kuin minun ajatuksia. kurjaa kun menee noitten tuntemuksien valtaan ja alkaa toivoa, et jospa sittenkin. tuntuu et ainut helppo viikko on se kun kuukautiset on ja ehkä sen jälkeen max. noin 3 päivää oireetonta, sitten ne seuraavat n. kolme viikkoa on taas yhtä piinaa...

Yhteistyössä