Raskausoireita ja tänään papa-voiko pyytää testaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuukautisten piti alkaa jouluaattona, kiertoni yleensä 30-32pv. Söin viimeisen kuurini Lugesteronia päivät 15-24. Oletettavan ovulaation aikaan seksiä.

Menkkoja ei näy, ei kuulu. Vatsakrampit alkoivat normaalisti paria päivää ennen jouluaattoa, ja yleensä eivät kestä kuin sen päivän. Nyt kramppailee edelleen, tosin lievemmin. Kuluneen ajan on kouristellut välillä melko pahastikin.

Rinnat ovat arat. En voi muuten pahoin. Minulla on tänään papakokeen otto. Voinko pyytää sen ohessa tekemään raskaustestin (neuvolassa ottavat)? Voin toki ajaa kauppaankin.

ainakaan mulla eivät missään vaiheessa neuvolassa suostuneet tekemään testiä vaikka gynellä muutenkin kävin.Sanoivat vaan että apteekista haet.Eli mentiin rv 11 saakka sillä oletuksella että raskaana olen,noilla viikoilla siis oli niskapoimu-ultra

Unohdin vielä lisätä tähän oirelistaan kiusallisen, mutta hassun oireen - seksinhimo. Tai en tiedä onko se oire, mutta herään öisin silkkaan tuskaan, viimekin yönä 3 kertaa tyydytin itseni ennen kuin sain "rauhan". Mies sattuu just olemaan pitkällä reissulla sukulaisissa..

Neuvolan täti tietää että yritämme lasta, joten hän voisi ehkä siihen suostuakin. Kyseessä siis mahdollinen esikoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Unohdin vielä lisätä tähän oirelistaan kiusallisen, mutta hassun oireen - seksinhimo. Tai en tiedä onko se oire, mutta herään öisin silkkaan tuskaan, viimekin yönä 3 kertaa tyydytin itseni ennen kuin sain "rauhan". Mies sattuu just olemaan pitkällä reissulla sukulaisissa..

Neuvolan täti tietää että yritämme lasta, joten hän voisi ehkä siihen suostuakin. Kyseessä siis mahdollinen esikoinen.

Meidän neuvolassa ei ollut raskaustestejä kun kysyin asiasta. sanoivat että vain erittäin hyvästä systä laitetaan lähete terveyskeskuksen labraan mutta sielläkin ottavat ensin virtsanäytteen samoille testeillä, mitkä saa apteekista ja vasta jos niissä jotain häikkää niin veritestit.

Neuvolan th käski ostaa testi apteekista, vaikka toki tiesi että raskautta toivommekin :) Mikset voisi hakea tetsiä apteekista?

no miten olet päässyt papaan neuvolaan, se kun on vaan raskaana oleville ja lapsille? Jo on ongelmat sullakin jos et raski testiä itse ostaa

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

no miten olet päässyt papaan neuvolaan, se kun on vaan raskaana oleville ja lapsille? Jo on ongelmat sullakin jos et raski testiä itse ostaa

minustakin aika outoa että olet neuvolan asiakas?

No meillä on aina pienemmällä paikkakunnalla hoidettu ehkäisy ja papa asiat samassa neuvolassa missä on ollut muksujen vastaanotto, sehän on perhesuunnitteluneuvola. Taidetaanpa hoitaa ne täällä kaupungissakin samoissa tiloissa.

Mut hakisin kyl sen testin sieltä apteekista ja testaisin ite, saapahan nopeemmin vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No meillä on aina pienemmällä paikkakunnalla hoidettu ehkäisy ja papa asiat samassa neuvolassa missä on ollut muksujen vastaanotto, sehän on perhesuunnitteluneuvola. Taidetaanpa hoitaa ne täällä kaupungissakin samoissa tiloissa.
.

Useimmissa paikoissa perhesuunnitteluneuvola on eri yksikössä kuin äitiys- ja lastenneuvola. Esim meidän kaupungissa perhesuunnitteluneuvola on terveyskeskuksen yhteydessä, neuvolat taas erikseen kun niitä on alueella kolme erillistä.

Joten ei ihme, että moni ihmettelee kuinka lapseton on tavallisen neuvolan asiakkaana.

No ainakin täällä on joo, useita eri yksiköitä jotka on jaettu alueittain, ja jokaisessa jossa minä olen käyny, on ollu samassa sekä ehkäisy asiat että muksujen neuvola. Mutta se tästä aiheesta, jokaisella paikkakunnalla lienee oma käytäntönsä. Mut se ei tosissaa ole mikään ihmetyksen asia että hoitaa ehkäisy asioita neuvolassa. =)

Ilman muuta hakisin testin samantien apteekista, jos voisin luottaa siihen, etteivät tuttuni siellä juoruaisi. Seuraava apteekki on 40km päässä, joten taidan ajella sinne. Tämä on pienen kylän negatiivisin puoli: yksityisasioita ei täällä tunneta.

Ja neuvolassa tosiaan nämä papat otetaan. Neuvolan täti tietää tilanteeni, koska kyseessä seulonta ja olen jutellut tämän tädin kanssa asiasta, koska hän kysyi.

Yhteistyössä