"Raskausoireita" ilman raskautta, mistä voisi olla kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tamru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tamru

Vieras
Hei,

Olen jo tilannut ajan lääkäriin varmuuden vuoksi, mutta koska sinne pääsyä joutuu odottelemaan, niin olisi kiva kuulla, onko jollain muulla ollut vastaavaa, tai tulisiko jollekin jotain mieleen asiaan liittyen. :)

Mietin, voisiko kyse olla hormooneista, jostain tulehduksesta, kohdun ulkoisesta raskaudesta vai mistä... ?

Oireet ovat:
-Jatkuva pahoinvointi, ällöttää ja yököttää, en kuitenkaan ole oksentanut. Parempi aamuisin kuin päivisin/iltaisin. Ei tee mieli syödä juuri mitään. Alas olen saanut tällä viikolla lähinnä rasvatonta viiliä ja kylmiä vihanneksia. Leipää olen syönyt väkisin. Etenkin kaikki voimakkaan hajuiset ruoat (kuten kinkku, metwursti yms, joista normaalisti pidän) ällöttävät tosi paljon. Normaalisti tykkään napostella ja syödä pitkin iltaa. Tämä ei siis ole todellakaan normaalia.
-Hiki on alkanut haisemaan (ja paljon) ja jo alle 8 h dödön kanssa, vaikken juuri edes hikoillut (tällaista ongelmaa ei ole ollut koskaan ennen). Asiaa ei auta, että myös dödön haju on alkanut ällöttämään (pitänee siirtyä hajuttomaan).
-Lämpö hieman koholla, ei paljoa (normaali 36.3, nyt 36.7-36.9).
-Viime kuukautiset kestivät noin 4 tuntia + vajaa ½ tampaxia. Aina ennen olleet vähintään 5 vrk ja suht. runsaat.
-Menkkamaisia kipuja vatsassa, aika voimakkaitakin, lähinnä iltaisin. Ennen olleet vain 2 vrk alkamisesta ja enintään ½ vrk ennen.
-Joitain ilkeitä vihlaisuja mahassa, näitä ollut onneksi vain muutaman kerran. :)

Tätä on siis jatkunut jo yli toista viikkoa. Raskaustestit tein päivillä 33 ja 42, eli en ole raskaana (normaali kierto vajaa 4 vkoa). Tällaista oireilua ei ole ollut ikinä ennen ja olen vähän huolestunut asiasta. Mitä teille tulee mieleen?

Mulla sama juttu, kaikki mahdolliset oireet mutta testi näyttää negaa. Tosin kaikki tämä saattaa johtua jälkiehkäisypilleristä, mutta aika ihmeellistä kuitenkin että oireita vielä nyt kolme viikkoa siitä otosta. Menkat myös tuli normaalia aikaisemmin, tasan päivälleen viikko pilleristä, se oli joko jälkivuotoa tai sitten sekoitti normaalin vuodon ajankohtaa.
Vai voiko olla jo psyykkistä?? Me miehen kanssa päätettiin että jos nyt pilleri ei toimikaan, on vauva oikein tervetullut.. vaikkei vielä suunnitelmissa ollutkaan. Niin oon sanut itselle vauvakuumeen aikaiseksi :D
Kaks testiä tein, ekan jälkeen olin jo että no ei.. mutta oireita vaan alko tulla ja tulla. Tänään alkais viides viikko, voiko siis millään olla mahdollista että oiskin raskaus, ei vaan plussaa näytä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22045572:
Joko ihan alkuraskaus kuitenkin (verikoe paljastaa) tai sitten vain hormonheittelyä. Mulla tuli täydelliset raskausoireet imetysaikana ja kesti pitkään, syyksi ei keksitty muuta kuin hormoniheittelyt.

Hormonihäiriö kuulostaisi suht. vaarattomalta. :) Toivottavasti ei kuitenkaan kestä pitkään... Olen ollut lomalla onneksi tämän viikon, mutta pahoinvointi on sitä luokkaa, että toivoisin sen helpottavan ennen töihin menoa...

Tuosta muutaman tunnin vuodosta on mennyt vasta 2 vkoa, eli alkuraskautta tämä ei voi oikein olla sitäkään. Ja varsinaisista kuukautisista tosiaan mennyt jo yli 40 vrk.

Te joilla on menkat tulleet vaikka onkin ilmenny jälkeen päin että oletkin raskaana kerrotko vähän millaiset ne oli?

Mulla ihme vuotoo, ekana oli normi menkat..ihmeellisen pahoinvoinnin yms kera. Nyt menkoista monta päivää ja tulee veristä vuotoa tyyliin kerran päivään.. Ja olo on aivan samanlainen kuin esikoista odottaessa. Ja siis lasta on tekemällä tehty monta vuotta.. ei vain ole tärpännyt,

[QUOTE="jjj";22047162]vaihdevuodet tai valeraskaus[/QUOTE]

Vaihdevuosiin en usko (ikää noin 30-v). Valeraskauskin kuulostaisi vähän oudolta... En juuri sellaista ole ihmisillä kuullut, eikä mitään painetta lapsen suuntaan ole. Lapsi saa toki tulla, jos on tullakseen, mutta ei sillä vielä mitään kiirettä ole. Ei olla tähdätty yhdyntöjä ovulaatiopäiviin tai mitään, kun mikään erityinen kiire ei kummallakaan ole. Kahdestaankin on kivaa. :)

Mulla oli myös tuollaisiaoireita. Vuotoa tuli mutta ihmeellisesti. Rinnat kamalan arat javihloi kohtua. Raskaustestit negaa.. olin juuri imetystä lopettelemassa joten hormooni myrskyä oli :)

Mulla oli myös tuollaisiaoireita. Vuotoa tuli mutta ihmeellisesti. Rinnat kamalan arat javihloi kohtua. Raskaustestit negaa.. olin juuri imetystä lopettelemassa joten hormooni myrskyä oli :)

Voikohan tuollaista olla ilman lapsia / imetystäkin? Rinnat eivät tosin tunnu mitenkään kummallisilta.

Olen täällä ollut vähän huolissani kohdun ulkopuolisen raskauden tms. mahdollisuudesta, mutta ehkäpä nuo hormoonit vain leikkivät. :)

Imetys lopetettu jo 4 kk sitten. Maidon tulo ei ole loppunut ja nyt vasta alkanut hiuksia lähtemään ( synnytyksestä kohta 9 kk) samaan aikaan kun tukka alkoi lähteä ilmestyi ns raskauaoireet. Raskaana en kuitenkaan ole. Tää on ihan helvettiä. ..mitähän ne vois lääkärissä tehdä tällaiselle? Ikää löytyy lähemmäksi 40. ...

Minulla on kaikki mahdolliset raskauden oireet ja testi näytti negatiivista. Minulla on kyllä ehkaisyklapseli mutta epäilen kystaa. Tosin minulla on ollut aijemmin kysta josta ei oke tullut rintojen äkillistä kasvua ja arkuutta ja tiuhaa virtsaamisen tarvetta sekä noita samoja oireita kun sinulla ja kummallinen alavatsakipu ja alaselkä kipu ja reisiin särkee. Olen käynyt lääkärissä ja lääkärit ovat kertoneet että kohdun ulkopuolinen raskaus pitäisi näkyä myös raskaustestissä. Osa on kuitenkin väittänyt että se voi näkyä vain resessä. Olen pyytänyt lääkäriltä raskaustestiä verestä eikä he ole suostuneet ottamaan sitä minulta. Nyt odotan kovasti että milloin pääsen lääkäriin. Väsymys ja kivut ovat ärsyttäviä kun ei tiedä mistä on kyse. Ei ainakaan vaihdevuosista sillä olen vasta 21. Kuukautiset ovat jääneet pois 2 kk sitten ja normaalisti kuukautiseni ovat alkaneet 27 pv. viimeisimmän testin tein 1 päivä joka näytti negatiivista. Olen hyvin hämmentynyt mistä on kyse..

Yhteistyössä