Hei!
Jaan tänne omankin kokemukseni, josko saisin parhaassa tapauksessa jotakin vertaistukea.
Ikää kohta 32, takana yksi keskeytynyt keskenmeno vuoden takaa ja nyt uusi raskaus. Alkuun oli mitä mainioimmat fiilikset, luottavainen mieli, uusi raskaus ja uudet todennäköisyydet onnistua.
Mutta sitten, samat viikot kun viimeksikin ja sama alkuun niin voimakkaiden oireiden loppuminen (pahoinvointi, väsymys, rinta-aristus, turpoaminen). Edellisellä kerralla ajattelin, (kun niin kerran sanotaan), että oireet nyt voi vaan loppua, ei sen tarvise sinällään tarkoittaa mitään. Ultrassa viikolla 8 sitten selvisi, että juuri silloin kun huomasin oireiden katoavan oli alkion kehityskin päättynyt.
Nyt sitten samat fiilikset, ultraan vielä muutama päivä ja henkisesti tämä on aika raskasta. Toki toivo elää, mutta en tiedä onko todennäköisyydet enää minun puoella tilanteessa jossa taustalla on jo yksi samanlainen kokemus vastaavilta viikoilta. Surullinen mieli, enkä usko että ultra tuo mukanaan sydämen sykettä. Kaikenlaisia ajatuksia mielessä liikkuu aina niistä ihan typeristä ja itseään syyttelevistä toivoon. Ymmärrän, että iso osa raskauksista tuntuu olevan oireettomia alussa, mutta jotenkin luulen että on eri asia reagoida alussa hyvin voimakkaasti, ja että oireet katoavat jo niin aikaisessa vaiheessa ja tyystin (ok, rintoja aristaa vielä vähän, viikko sitten en voinut nukkua kyljellään saatika mahallaan).
Ainoa oire on siis noi vähäsen kipeät tissit (koko ajan "parempaan" menossa) ja nyt kaksi päivää jatkuneet syklittäiset kokonaivaltaiset vatsakivut. Välillä käyn kurkkimassa vessassa joko vuotaa. Ei vuoda. Tosin eipä vuotanut viimeksikään. Jos huonoista vaihtoehdoista pitäisi valita vähemmän paha toivoisin spontaania keskenmenoa, lääkkeet ku ei minulla nimittäin edellisellä kerralla toiminut ja kaavinta oli henkisesti hyvin raskas.
Olisiko kenellekään kertoa tarinaa vastaavanlaisesta tilanteesta?
Ultrahinnoista muuten, Helsingissä (4d ultra, tosin en tiedä miksi minulle edes sellaista tarjottiin) hinta päälle 200. Kelakorvauksia kuulema maksellaan nykyisin hyvin nihkeästi, saa nähdä jääkö kokonaan itselleen maksettavaksi.
Niin ja omasta tilanteesta sen verran, että ei lapsia. Ainoastaan näitä yrityksiä.