Raskausoireet katosi yhdessä yössä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vko 8+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vko 8+5

Vieras
Pitääkö huolestua jos varhaisultrassa 6+jotakin on näkynyt että alkio on "oikeassa paikassa" kohdussa mutta sykettä ei vielä näkynyt. Raskausoireet ovat olleet aaltoilevia, mutta rintojen turvotus ja nännien kipeys, turvonnut vatsa sekä pahoinvointi ovat olleet jokapäiväisiä, pahiten iskeneet aamuisin ja iltaisin.

Nyt heräsin aamulla, rinnat eivät ole kipeät, vatsa on litteä (vaikka eilen söin hampurilaisaterian, karkkia, jne. yli 2000 kcal ja runsaasti suolaa!!) enkä pahoinvoi. En siltikään voisi kuvitella syöväni tänään kaikkia ruokia, lievästi kuvottaa, mutta muuten on normaali.
Yöllä heräsin kun kohdussa hieman supisteli muutaman kerran.

:( Onko tuolla elämää ollenkaan. Eihän oireet saisi loppua noin yllättäen ja yhtäkkiä. Nyt vko 8+5 ja lähes kuukausi seuraavaan ultraan!! Miten voin odottaa sinne asti, minusta tuntuu että vauva on hengetön... :(

Oireet tai niiden puute ei kerro mistään.

Mulla kaksi oireetonta alkuraskautta, terveet lapset syntyneet ajallaan. Kaksi voimakas oireista alkuraskautta, keskenmenot rv 10.

Oireet myös saattavat tulla ja mennä.

Älä huoli. Oireet tulee ja menee. Tietysti jos ihan kaikki oireet katoaa eikä niitä kuulu takaisin vaikkapa viikkoon, niin kysy neuvolasta, josko katsoisivat UÄ:llä aikaisemmin.

Tämä on vastaus jota et halua kuulla mutta itselläni oireiden äkillinen lieventyminen oli tuulimuna. Joka selvisi np-ultrassa, vuotoa ja kipuja ei ollut. Jälkikäteen ajatellen toivon että olisin mennyt ultraan heti kun aavistin.

Normi ultralaitteilla sykkeen kyllä pitäisi näkyä 6+. Itselläni lievien oireiden katoaminen (rinnat kipeänä ja turvoksissa) tapahtui juuri samaan aikaan kuin sikiö oli kuollut :( Muutenkin kyllä kaikki raskaudet vähä oireisia.

Toivotaan, että kaikki on hyvin. Jos kovasti stressaa käy ultrassa tarkistamassa tilanne!

[QUOTE="Jeba";29662123]Eiks rv 6+ pitäis kyllä ultrassa syke näkyä, mulla ainakin näkyi :o[/QUOTE]

Mulle naistentautien polilla sanottiin, että ennen rv7+ ei ultrata. Juurikin väärinkäsitysten välttämiseksi.

Minullakin epätoivottu vastaus mutta itselläni oireet loppuivat yön aikana ja keskenmeno todettiin parin päivän päästä. Oli rv 8+5. Syke oli näkynyt ultrassa 6+0 mutta jotenkin epäselvästi. Ei siis niin hyvin kuin olisi pitänyt.

Minullakin näkyi selkeä syke 6+2 viikolla!

Toki oireiden vaihtelu ei kerro yhtään mistään, niitä tulee ja menee läpi raskauden. Enemmän jäisin huolehtimaan tuota sykkeen puutetta.

Aamun aikaan raskausoireet ovat palanneet, paitsi rinnat eivät ole enää kipeät. Voin silti pahoin, joten olette varmasti oikeassa että oireet voivat tulla ja mennä.

Ei siinä varhaisultrassa näkynyt sykettä, tosin meillä ei ollut lääkäri joka katsoi vaan hoitaja. Aika laskettiin kuukautisista, mutta koska olen tehnyt ovistestejä tiedän että hedelmöittyminen on tapahtunut n. viikon myöhempään. Siksi hoitajakaan ei huolestunut siitä kun ei näkynyt sykettä, ja sanoi että kuva oli aika huono muutenkin, siitä ei saanut selvää kovinkaan hyvin.

Miks ihmeessä jos sykettä ei näkynyt, ja hoitaja tietää että sen kuuluisi näkyä, hän ei varannut uutta aikaa ultraan??? Onko tavoitteena pitää ihmistä löysässä hirressä vai mikä on. Eihän kukaan halua kantaa kuollutta sikiötä viikkokaupalla ja oksennella "huvikseen". Mulla ainakin raskausoireet on sellaiset että koko elämä on kärsinyt tästä paljon, työt varsinkin, ja aion kyllä tehdä kunnon valituksen neuvolasta jos kerran näin huolimattomasti jättäisivät asiat kesken.

Aamun aikaan raskausoireet ovat palanneet, paitsi rinnat eivät ole enää kipeät. Voin silti pahoin, joten olette varmasti oikeassa että oireet voivat tulla ja mennä.

Ei siinä varhaisultrassa näkynyt sykettä, tosin meillä ei ollut lääkäri joka katsoi vaan hoitaja. Aika laskettiin kuukautisista, mutta koska olen tehnyt ovistestejä tiedän että hedelmöittyminen on tapahtunut n. viikon myöhempään. Siksi hoitajakaan ei huolestunut siitä kun ei näkynyt sykettä, ja sanoi että kuva oli aika huono muutenkin, siitä ei saanut selvää kovinkaan hyvin.

Miks ihmeessä jos sykettä ei näkynyt, ja hoitaja tietää että sen kuuluisi näkyä, hän ei varannut uutta aikaa ultraan??? Onko tavoitteena pitää ihmistä löysässä hirressä vai mikä on. Eihän kukaan halua kantaa kuollutta sikiötä viikkokaupalla ja oksennella "huvikseen". Mulla ainakin raskausoireet on sellaiset että koko elämä on kärsinyt tästä paljon, työt varsinkin, ja aion kyllä tehdä kunnon valituksen neuvolasta jos kerran näin huolimattomasti jättäisivät asiat kesken.

sitä nyt vaan seuraillaan mitä tapahtuu. eihän yleensä edes alkuraskauden ultraa tehdä vaan monet kuulee sitten np-ultrassa jos on kesken mennyt eikä itsestään tyhjentynyt

No on ihan eri asia olla viikolla 6+ kuin viikolla 5+.. Eli jos kuukautisten mukaan 6+, mutta oviksen 5+ asia on ihan eri. Ei 5+ viikolla sykkeen kuulukaan näkyä paitsi todella hyvällä ultralla ja tuurilla..

Kannattaa muistaa ettei lähellekään kaikilla ole 28 päivän kiertoa ja 14 päivän luteaalivaihetta. Tuon mukaan lasketaan kyllä neuvolassa, mutta monilla kierto ja luteaalivaihe on eri.

Joten jos ultrattu 5+ ja nyt oireet palanneet, en olisi huolissani. Itselläni ne loppuivat seinään.

Yhteistyössä