Raskausoireet: eka raskaus vs. toka raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oireeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oireeton

Vieras
Onkohan miten tavallista, että tokassa raskaudessa on aivan toisenlaiset oireet kuin ekassa raskaudessa? Toinen raskaus on vasta ihan aluillaan, nyt viikko 6 meneillään. Testi näyttää vahvaa plussaa ja viiva on myös vahvistunut mutta kun ei mitään oireita ole!!?? Ensimmäisessä oli tässä vaiheessa jo jatkuva kuvotus ja pahoinvointi, päänsärky ja tissit todella kipeät. Nyt ei mitään :o Miten muilla??

Valitettavasti itselläni oli niin, että ekassa raskaudessa oli niitä oireita heti tuolta viikolta 5-6 alkaen, tokassa ei juuri mitään ja se toka paljastuikin tuulimunaksi viikolla 9-10. Kolmannessa raskaudessa oli taas oireet lähes kuten ekassa ja pian on laskettu aika käsillä. Näinhän sen ei tarvitse mennä, joka paikassa toitotetaan kuinka jokainen raskaus voi olla niin erilainen ja plaa plaa, mutta itse uskon, että näin ei ehkä olekaan. Joitakin eroja minullakin näissä oikeissa raskauksissa oli, mutta pieniä. Kummassakin oli rinnat kipeät ja pahoivointia, ekassa lisäksi alussa kohdun kasvukipuja, tokassa närästystä tässä loppupuolella. Ja monesti saa myös lukea, miten tuulimunassa on normaalit raskausoireet, ei minulla.

Onkohan miten tavallista, että tokassa raskaudessa on aivan toisenlaiset oireet kuin ekassa raskaudessa? Toinen raskaus on vasta ihan aluillaan, nyt viikko 6 meneillään. Testi näyttää vahvaa plussaa ja viiva on myös vahvistunut mutta kun ei mitään oireita ole!!?? Ensimmäisessä oli tässä vaiheessa jo jatkuva kuvotus ja pahoinvointi, päänsärky ja tissit todella kipeät. Nyt ei mitään :o Miten muilla??

Kyllä minulla taisivat nuo ihan alun oireet olla lievempiä toisen kohdalla. Sitten, kun pahoinvointi alkoi, se oli pahempaa ja kesti pidempään kuin ekassa raskaudessa...

Viimeksi muokattu:
Mulla eka raskaudessa oli pahoinvointia noin 10 päivän ajan raskausviikon 9 tietämissä. Lisäksi alavatsassa nippailuja, väsymystä ja rintakipuilua. Tästä raskaudesta syntyi terve tyttö.

Toisessa raskaudessa ei ollut oireita ollenkaan ja kesken meni (tuulimunaepäily) raskausviikolla 8.

Nyt menossa kolmas raskaus jo lähellä puoltaväliä. Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi jo viikolla 6 tai 7 ja kesti raskausviikolle 12. Tuntui paljon pahemmalta kuin tuossa ekassa raskaudessa. Lisäksi väsymys oli tosi kova. Rintakipuilua vähemmän kuin ekassa raskaudessa.

Äidilläni ei ollut ensimmäisessä raskaudessa juuri miitään oireita ja sai terveen tytön, toisella kertaaa oli tosi pahat oireet ja tuloksena terve poika.

Anopilla oli kahdella ekalla kertaa lievät oireet ja molemmilla kerroilla tuloksena terveet pojat ja kolmannella kertaa ihan hirveät oireet ja tuloksena tyttö.

Mulla olki eka raskaudessa pahoinvointia rv5-7 ja oksentamista 7-18. Voin siis pitkään pahoin ja aika rajusti... Nyt toinen raskaus menossa (rv38+) ja aluks ei ollu juurikaan muita oireita ku armoton vitutus tuossa rv7 tienoilla. 11viikolta 14 voin pahoin, mutta oksensin vain muutaman kerran. Nämä raskudet on muutenki ollu TÄYSIN erilaiset!!!! Tsemppiä sinne!

Hehee, täällä myös toinen onnellisesti oireeton odottaja :).

Niin ensimmäisessä kuin tässä toisessakin raskaudessa olen saanut onnekseni nauttia oireettomuudesta, en siis ole yökkinyt tai tuntenut oloani muutenkaan huonoksi. Nännit ainoastaa vähän arkana. Ekasta raskaudesta syntyi ihana poika ja nyt menossa rv 16 ja kaikki hyvin :). Olo on siis jotakuinkin ollut molemmissa raskauksissa "normaali"!

Olen myös kuullut, että saman naisen eri raskaudet voivat olla oireiltaan hyvinkin erilaiset, joten tuskinpa kannattaa vetää hätäisiä johtopäätöksiä pelkkien oireiden/oireettomuuden vuoksi. Tod. näk asiat ihan mallillaan.

Kannattaa tosiaan olla onnellinen oireettomuudesta, vaikka välillä voikin tuntua siltä, että onkohan sitä edes raskaana ;). Onnellista odotusta!

Hei, täytyy vaan tulla kertomaan, että ei ne oireet tosiaan aina ole samanlaisia: eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä se sytkytti 8 mm pituinen tyyppi ja sydän tiukasti mukana :)

Nyt viime päivinä on myös oireet lisääntyneet, eli myöhemmin kuin ekassa raskaudessa mutta ehkä myös voimakkaampina, viime yönä oksensin 3 kertaa :( Kyllä tuli niin vahvasti mieleen, että ai niin, tätäkös tämä oli. Mutta onnellinen pitää silti, tai juuri sen vuoksi, olla!

[Mulla eka raskaus oli jatkuvaa pahoinvointia ja oksentamista viikolle 18, nyt olen tokassa raskaudessa viikolla 15 ja oli melko huono olo viikoilla 6-10, mutta sitten loppui ja oksentanut olen yhden kerran :) Eli ei mitään verrattavissa ekan raskauden hirveyksiin...

Mulla ei ollut esikoisesta ei niin yhtään mitään. Toinen ja kolmas raskaus menivät kesken, silloin oireet alkoi jo heti melkein plussauksesta oli pahoinvointia, väsymystä ja tissit kipeet. Nyt neljäs raskaus lopuillaan ja tässäkin on ollut pahoinvointia jo melkein heti plussauksesta, kaameita alaselkäsärkyjä ja vatsakipuja. Kaikki silti hyvin. Raskauksia ei voi kyllä verrata yhtään toisiinsa! Onnea odotukseen.

Viimeksi muokattu:
Ekassa ei ollu oikeen muuta kun tissit kipeet aika pitkään. Nyt menossa toka raskaus rv 10, ja kuvottanu jo monta viikkoa... oksentaa ei ole tarvinnu, mutta varsinkin iltasin tosi kauhee kuvotus. Ekasta tuli poika, saapa nähdä kumpi tämä on.

Yhteistyössä