Raskausmyrkytystä?

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Hei, tietääkö kukaan mikä on, kun vointini on ollut aivan kauhea muutaman päivän. Pyörryttää - tasapaino heittää milloin mihinkin suuntaan, huono olo, päätä särkee ja vatsa kivikova heti kun ähän kävelee sekä vasempaan kylkeen koskee. Turvotusta ei ole... Niin ja raskaus edennyt viikolle 32+. Mitä ihmettä teen?

vieras
Mites verenpaine? Valkuainen pississä? Näköhäiriöt? Soita vaikka sinne synnärille...myrkytys voi tulla nopestikkin eikä aina ole välttämättä sitä turvotusta!

ap
Verenpaineet olleet koholla pidempään, mutta ei tarpeeksi että olisi ollut tarvetta tutkia. Näköhäiriöitä kyllä joo... ei valkuaista viime viikolla. On huonoja kokemuksia päivystyksistä ja muista, edellistä odottaessani menin polille kun vauva ei liikkunut niinkuin aiemmin ja sain kyllä kokea olevani hysteerinen ja vieväni turhaan heidän työaikaa =(

vieras
Minulle ollaan sanottu että parempi mennä tarkistuttamaan jos vähänkin huolestuttaa.Soita synnärille ja kysy mitä tehdä.Kun kerrot oireet niin kyllä siellä osataan arvioida tilanne.

kuules nyt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Verenpaineet olleet koholla pidempään, mutta ei tarpeeksi että olisi ollut tarvetta tutkia. Näköhäiriöitä kyllä joo... ei valkuaista viime viikolla. On huonoja kokemuksia päivystyksistä ja muista, edellistä odottaessani menin polille kun vauva ei liikkunut niinkuin aiemmin ja sain kyllä kokea olevani hysteerinen ja vieväni turhaan heidän työaikaa =([/quo
'

no mielummin kai sitä työaikaa vie kun antaa asian edetä vaikkapahemmaksi. ajattele lastasi äläkä itseäsi ja kätilöiden työaikaa!!!

koira
kuulepa nyt heti soitat synnärille ja vaadit päästä sisään. Tiedän mitä on raskausmyrkytys.
Makasin sen takia kolme vuorkautta teholla. Ei ollut kyllä mitään oireita,

Heti yhteys lääkäriin; kannattaa tarkistuttaa tilanne. Mulla tasapaino alkoi heittää rv 35+3; kävelin sairaalassa ns seiniä pitkin.Aivoihin tuli neurologisia oireita.Raskauden ei annettu jatkua, vaan käynnistettiin, koska mun terveys oli vaakalaudalla.Tosin mulla oli muitakin oireita.

Yhteistyössä