Raskausmyrkytyskö jo ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Red Dragon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Red Dragon

Aktiivinen jäsen
25.03.2005
7 279
0
36
42
Finland
red-dragon.vuodatus.net
Pitäisiköhän minun lähtee käymään sairaalan päivystyksessä, koska oksensin äsken.. Ja ei tunnu siltä, että olisi vain mahatautia..
Eikä ole kauaa (ehkä pari viikkoa), kun oksensin kanssa kerran ja olo helpotti sen jälkeen.

Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut kanssa myrkytys. Mutta ei kovinkaan pahat. Kuopuksella tuskin ollenkaan, ku KYS:in lääkärit niin totesivat.
Esikoinen syntyi 36+4
Kuopus 38+2.

Mutta koskaan ei ole oireet kyl alkaneet näin aikaisin.. Vasta viikolla 35.

Verenpaine on normaali, mittasin äsken. Ei turvotusta eikä mitää päänsärkyjä eikä näköhäiriöitä. ainoastaan juuri toi oksentaminen ja sitten, kun on väsynyt / heikko olo koko ajan.

Mietin, että voisiko johtua rautatableteista: Fexin, kun vaihdoin siihen ja olen muutaman päivän sitä syönyt.. Ajattelin poretabletin auttavan nopeammin kuin tabletit.. Ja koko ajan on noiden tablettien maku suussa ja ohjelehtisessä lukee haittavaikutuksena oksentelu..

Mutta mutta.. Pitäisikö silti lähtee käymään? Ja mitenhän sitä asian selitää polille mennessä?

Red Dragon & Nuppu 31+0 :heart:

Kannattaisiko kokeilla ensin siirtyä takaisin vanhaan rautalääkitykseesi; Retaferiäkö käytit aiemmin?

Vaikea päättää, mutta jos vauva liikkuu hyvin ja ei RR nousua, niin ei ehkä ole raskausmyrkytystä? En osaa kyllä sanoa, asiaan varmaan mitään, mutta jos asia hermostuttaa kannattaisko ottaa hyuomenna neuvolaan yhteyttä?

Heissan! :wave:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

No mun mielestä turhasta hermoot. En kyllä jalksa uskoa että tuo oksennus myrkytykseen liittyis. Noh, mutta jos se oloasi helpottaa niin mene ihmeessä, mitä sitä täältä kyselemään.

Ennen kuin mulle tuli muut myrkytyksen oireet niin oksensin silloin tällöin, alkoi joskus +30 viikolla... Tiedä sitten liittyikö siihen... Muuten raskaudessani ei ollut minkäänlaista pahoinvointia.

Tais viikolla 32 nouseen verenpaine, ja turvotus tuli kuvioihin, joskus viikolla 34 näky valkuaiset+korkee verenpaine ja siitä suoraa polille mis olin kunnes tyttö synty käynnistettynä 36+4

Yhteistyössä