raskausmyrkytys

No, minulla oli ensimmäisen raskauden kohdalla raskausmyrkytys. Viikon olin sairaalassa, ja terve neiti syntyi rv 36+4.

Toinen raskaus sujui todella hyvin viikoille 35 asti. Kunnes taas valkuainen alkoi ilmestyy virtsaan ja alapaine oli koholla, 92 tai 93.
Kun oli ä-polille aika, niin siellä lääkäri sanoi, että vuorokausivirtsassa valkuaisen määrä oli todella olematon, joten minun ei tarvitse kuin huolehtia verenpaineesta. Iltaisin ja aamuisin aina kotona mittasin paineen ja aina oli normaalit arvot. Kun oli seur nla rv 38+1, niin nla-täti soitti kyssiin, että mitä tehään. Jouduin lähtee kyssiin tarkastukseen, kun valkuaista oli +++. Siellä sitten sanoin, etten pysty kovinkaan kauaa olemaan, kun ketään en saa hoitaa lapsia, ja isäntä ei voi olla kauaa pois koulusta. No, verenpaineet + valkuaiset oli siellä normaalit. Tarkisti kohdunsuun tilanteen: 2:lle sormelle auki, ja kaulaa jäljellä 1.5cm. Lääkäri oli sitä mieltä, että minua ei kannata enää päästää lähtee kotiin, vaan käynnistetään. Ja seuraavanä päivänä sitten käynnistivät, ja kaikki meni hyvin. Rv 38+2 syntyi terve prinsessa.
Kys:in lääkärit ilmoittivat minulle, kun olivat tutkineet minun paperit, että minulla on tuskin ollut mitään tautia, mut silti tuli papereihin merkintä..
Minulla tuli raskauden aikana vain 2 kg.
 

Yhteistyössä