raskausmyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumi

Vieras
mitä oireita teillä ollut? mulla verenpaine vähän koholla ja ei muita oireita. jostain "lääkärikirjasta" luin, että verenpaineen heitteleminen ei ole välttämättä oire myrkytykseen. niin mun alapaine oli aamulla 94, pitääkö jo huolestua?

Mä en huomannut raskausmyrkytyksen kehittymistä itselläni mitenkään. Verenpaine, turvotus ja proteiinit virtsassa sen sitten paljasti neuvolassa. Muistaakseni pelkkä verenpaine ei vielä ole merkki raskasumyrkytyksestä. Paljonko viikkoja sulla on? Mitkä ovat normaalipaineesi?

Mulla tuli ekassa raskaudessa paha myrkytys rv:lla 27 ja vauva syntyi 29+5. Oireita ei ollut lainkaan kotona. Sit kun menin neuvolassa käymään niin valkuainen olikin +++. Osastolla tuli sit päänsärkyä ja verenpaineen nousua, ylävatsakipua. Turvotusta ei ollut lainkaan.

onneksi näillä viikoilla neuvolaseuranta on jokaviikkoista ja mittari löytyy kotoa. olen ehkä vaan tuon esikoisen kanssa valvoskellut liikaa, kun on kipeänä. täytyy vk:loppuna levätä.

Alkuperäinen kirjoittaja lumi:
onneksi näillä viikoilla neuvolaseuranta on jokaviikkoista ja mittari löytyy kotoa. olen ehkä vaan tuon esikoisen kanssa valvoskellut liikaa, kun on kipeänä. täytyy vk:loppuna levätä.

Voithan käydä antamassa pissanäytteen että kattoisivat onko siinä valkuaista. Se kyllä kertoo jos on myrkytys. Aina ei verenpaineet nouse kovin korkealle vaikka olisi myrkytys. Mulla oli alapaine korkeimmillaan jotain 105.

itselläni tuli aivan loppuraskaudessa paha raskausmyrkytys. ti-iltana mies vei ensiapuun, kun kärtin että haluan vain varmistua ettei ole raskausmyrkytys... oli outo, epämukava olo ja näköhäiriöitä. no, lääkäri havaitsi että arastelin valoa ja verenpaineet olivat pilvissä... eikun osastolle terkkailuun ja to-aamuna tyttö syntyi hätäsektiolla...

mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys ja paineet oli korkeimmillaan 160/120 kaksinkertaisesta verenpainelaakityksesta huolimatta. Synnytys kaynnistettiin 2 viikon osastolla olon jalkeen kun verenpainelaakitys ei tehonnut ja proteiinit oli +2. Tytto syntyi viikolla 37+0.

Nyt toisessa raskaudessa viikko 32 menossa ja turvotusta tullut talla viikolla. paineet nousussa, oli aamulla laakarilla 146/96. Normaalisti ovat mulla 110/70. Proteiineja ei kait viela ainakaan loytynyt. menossa iltapaivalla laakarille uusiksi. ottavat jotain kokeita. nyt vaan toivon ettei myrkytys taasen iske ja nain ajoissa jo.

Yhteistyössä