Raskausmyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myhkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

myhkäri

Aktiivinen jäsen
14.11.2007
1 014
0
36
Te joilla on jo yksi raskausmyrkytys takana, niin oletteko jotenkin valmistautuneet toiseen raskauteen eri tavalla kuin ensimmäiseen?

Oletteko eläneet terveellisemmin, liikkuneet enemmän yms? Tiedän kyllä ettei tällaiset asiat myrkytykseen vaikuta mutta jos joku olisi pystynyt jollain keinoin myrkytyksen välttämään.

Onkos joistain hoidoista tai luontaistuotteista apua, esim. vyöhyketerapiasta? Olettekos käyneet juttelemassa gynekologin kanssa ennen raskautta vai uskalsitteko yrittää raskautta omin päin?

Kysymyksiä olisi vaikka kuinka, hieman epävarmana seuraavaa raskautta varovasti suunnitellaan... :|

Mulla oli ekassa raskaudessa lievä raskausmyrkytys, jonka vuoksi sitten mm. raskaus käynnistettiin ja oli kaikenlaista harmia. Nyt olen rv 29. En mitenkään sen kummemmin valmistautunut tähän uuteen raskauteen. Lähtötilanne tämän uuden raskauden kanssa elämäntapojen kanssa oli ihan sama, kun ekassakin. Painoa kummankin raskauden alussa hieman liikaa (BMI 27).

Tarkemmassa seurannassa olen tämän raskauden kanssa ollut. Eka ultra jo viikolla 10 ja muutenkin saanut ylimääräsissä käydä. Virtaukset katsottu tarkemmin, yms. Mulla näkyy sielä viratuksissa pientä häikkää mikä voi ennustaa raskausmyrkytyksen kehittymistä myös tässä raskaudessa, mutta tähän asti olen myrkytykseltä välttynyt. Usein myrkytys tulee toisessa raskaudessa lievempänä kuin ekassa...Jos tulee ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulla oli ekassa raskaudessa lievä raskausmyrkytys, jonka vuoksi sitten mm. raskaus käynnistettiin ja oli kaikenlaista harmia. Nyt olen rv 29. En mitenkään sen kummemmin valmistautunut tähän uuteen raskauteen. Lähtötilanne tämän uuden raskauden kanssa elämäntapojen kanssa oli ihan sama, kun ekassakin. Painoa kummankin raskauden alussa hieman liikaa (BMI 27).

Tarkemmassa seurannassa olen tämän raskauden kanssa ollut. Eka ultra jo viikolla 10 ja muutenkin saanut ylimääräsissä käydä. Virtaukset katsottu tarkemmin, yms. Mulla näkyy sielä viratuksissa pientä häikkää mikä voi ennustaa raskausmyrkytyksen kehittymistä myös tässä raskaudessa, mutta tähän asti olen myrkytykseltä välttynyt. Usein myrkytys tulee toisessa raskaudessa lievempänä kuin ekassa...Jos tulee ollenkaan.

Mullakin on tuota painoa hieman liikaa, oon yrittäny sitä tiputtaa koska sehän lisää myrkytyksen vaaraa. Eikö sua pelota yhtään miten käy? Musta tuntuu että mä stressaan koko raskauden ajan et tuleeko vai ei ja stressikään ei oo hyväx...

Yhteistyössä