Raskausmyrkytys?? Kertokaa ensioireita ja missä vaiheessa se yleensä "puhkeaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kasa

Jäsen
04.09.2008
484
0
16
Mietin kun mulla on kolmatta päivää tää pää niin pirun kipeä, ei pysty kauas katsomaan alkaa pyörryttää, lähelle kyllä voi.
Särkylääkettä ottanut ja se auttaa aina sen pari tuntia ja taas kipu tulee takaisin.
Myös nivelet on hellät ja muutenkin "tuskainen" olo.
Ajattelin mennä uimaan lasten kanssa, että ois ees hetken kepeä olo, mutta saas taas nähdä päästäänkö.
Ja joo ei varmaan koneella istuminen auta asiaa.

Mulla ollut pissasssa plussia, turvotusta, pää kipua plaa plaa plaa..
Verenpaine tais olla ainut hyvä. Ja ei todettu raskausmyrkytystä. :whistle:
Epäiltiin kyllä moneen kertaan.

Kohonnut verenpaine, kova turvotus, äkillinen painonnousu, kova päänsärky, ylävatsakipu, silmäoireet(valoarkuus) ja näköhäiriöt, valkuaista eli proteiinia virtsassa. Oireet ilmenee aikaisintaan 20. rv:n jälkeen, yleensä rv 30 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Mulla on pääkipua, näköhäiriöitä, turvotusta, paino on noussut 3kg viikon sisällä.
Muita en nousta oireista tunnista...
Hmm... Pitänee soittaa omalääkärille huomenna.

Tänään on muuten perjantai, meillä on vain päivystys viikonloppuisin, kannattaa käydä näytillä, itse menisin heti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on pääkipua, näköhäiriöitä, turvotusta, paino on noussut 3kg viikon sisällä.

Tänään on muuten perjantai, meillä on vain päivystys viikonloppuisin, kannattaa käydä näytillä, itse menisin heti.

Apua, niin onkin... :ashamed:

Apua, niin onkin... :ashamed:

Mene päivystykseen, tarkistavat mm. tuon verenpaineen, nuo näköhäiriöt kuullostavat huolestuttavalta, itselläni näköhäiriöiden ilmaannuttua alapaine oli yli 100.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Käy ap päivystyksessä.
Mieluummin turha reissu kuin epävarmuus!

Juu ei sinne pääse... Levätä kuulema täytyy ja soittaa huomenna uudelleen jos ei oireet häviä :whistle:

Siis normaali päivystys? Ei pääse? Ei kai sinnne lupaa pidä pyytää? *nyreänä*

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Käy ap päivystyksessä.
Mieluummin turha reissu kuin epävarmuus!

Juu ei sinne pääse... Levätä kuulema täytyy ja soittaa huomenna uudelleen jos ei oireet häviä :whistle:

Siis normaali päivystys? Ei pääse? Ei kai sinnne lupaa pidä pyytää? *nyreänä*

Tänne soitetaan etukäteen jos ei oo pää kainalossa ja silti sinne ei pääse koskaan. Teinkin joskus aloituksen "hyvinvointivaltiosta"... :whistle:

Eikö sairaalan äitipoli ota vastaan? Mä en koskaan ole raskauteen liittyvissä asioissa mennyt 'tavalliseen' päivystykseen vaan äitipolille/synnyttäjien vastaanottoon. Mulla on ollut vaikea raskausmyrkytys ja siinä on kyllä tosi kyseessä ja tila voi huonontua yhtäkkiä.

Yhteistyössä