Raskausmyrkytyksestä kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Lähinnä siihen liittyvästä turvotuksesta.. Missä teillä on ilmennyt turvotusta ja miten paljon?
Mulla on ympäri vuorokauden jalat ja sormet turvoksissa, nyt turvotusta on kasvoissakin nenän vierellä ja luomissa. Verenpaine kuitenkin nyt 126/74.
Parin tunnin päästä pitää mennä neuvolaan antamaan pissanäyte. Voiko raskausmyrkytys olla ilman kohonnutta verenpainetta?

En tiedä tuosta verenpaineesta?mulla oli ns.alapaine koholla,jalat turvoksissa pahiten.Olin,näin jälkeenpäin ajateltuna,aika "pöhöttynyt".Mutta koskaan mulla ei ollut valkuaista pissassa!!!Ja siksi neuvola ei ottanut vakavasti...Valkuaista oli vasta sairaalassa, kun nappasivat sisälle heti.Ylimääräinen kontrolli äippäpolilla ja ultrassa lapsi todettiin liian pieneksi...Loppujen lopuksi:rv34+2 sectio,pieni keskonen 1410g ja 40cm :) istukka ei ollut toiminut yms.

mulla on viikko 27, ja verenpaine on taivaissa ollu viimeset 3 viikkoa (160/100), pissa puhdas ja turvotusta vain aamuisin. nyt levolla ja lääkityksellä olen, ja kaikki toistaiseksi hyvin, rakenneultrat on 3 viikon välein, jotta nähdään kasvaako vaavi normaalisti. muuten olen oireeton, lenkkeillä saa ja pitääkin.

Mulla on kuitenkin onneksi rv 37+6, että eipä haittaisi vaikka syntyisi jo huomenna. Lähinnä pelottaa vauvan koko, sillä edellisen lapsen kasvu pysähtyi loppuraskaudessa ja syntyi 2,8kg painoisena pari päivää lasketun ajan jälkeen..
Että jos vauva olisi nytkin pieni. En millään jaksaisi odottaa sitä neuvolaa, vaan tekisi mieli heti rynnätä äitiyspolille. Muuten ei ole muita raskausmyrkytyksen oireita, mutta tuo turvotus joka on päällä kokoajan ja lisäksi se, että sitä on kasvoissa mietityttää kovasti..

Voi olla myrkytys ilman kohonnutta verenpainetta. Ja ei välttämättä ole turvotustakaan. Mulle tuli paha myrkytys ekassa raskaudessa rv:lla 27 ja poika syntyi 29+5 (970g). Ei ollut turvotusta ollenkaan ja verenpaine ei kamalan korkea ollut, koholla oli. Tyttö syntyi 35+5. Toivottavasti tämän kolmannen kans päästään ilman ongelmia!

Mun sisko juuri pari pv sitten kertoi että sille kun oli tullut raskausmyrkytys, sillä oli kauhea pänsärky ja muita oireita joita en nyt muista, mutta joutui kuitenkin jo ennen synnytystä olemaan sairaalassa kuukauden :|

Ja vielä kerron että kaikki meni hyvin :) vauveli oli "vain" pienikokoinen.Tutkittiin ja kaikki oli heti ok!Ei siis mitään lääkityksiä tms.Keuhkot ok yms.3vkoa keskolassa ja kotiin :D ENKÄ HALUA PELOTELLA!!!!!! Ja hyvä kun pääset neuvolaan!!