Raskauskilot synnytyksen jälkeen... Kuinka monta kiloa teillä jäi laitokselle ja milloin olitte taas lähtöpainossa?

• Viestiketjun aloittaja "katti"
  • Ensimmäinen viesti
"katti"
Tässä vaan pohdiskelen kauanko menee että paino putoaa.. Kotiutumista seuraavana aamuna eli 3. päivä synnytyksestä vaaka näyttää -6kg. Eli minulla on vielä 5kg jäljellä siihen mitä oli ennen raskautta, 11kg siis yhteensä tuli painoa.

Millaisella aikataululla teillä muilla on paino alkanut tippua?
Onko sitä synnytyksen jälkeen lähtenyt hiljalleen itsestään vai onko pudonnut enää ollenkaan ilman laihduttamista, sen lisäksi mitä laitokselle jäi?
Entäpä koska turvotukset ovat häipyneet? (itselläniihan hirveästi turvotusta etenkin jaloissa, mutta ainakaan vielä ei ole turvotus laskenut yhtään!)

"mie"
Minulla tuli raskausaikana 10 kiloa. Siitä 6 jäi laitokselle ja loput 4 tippui suurinpiirtein ekan kuukauden aikana. Ristiäisten aikaan olin 5kg hoikempi kuin ennen raskautta.

Nepakatti
Mulle ei tullut painoa kuin 7,5 kg ja laitoksellle jäi 8 kg. Lapsikin syntyi kyllä pienikokoisena (2,5 kg) muista syistä, mutta en siis mitenkään laihduttanut tms, painoa ei vaan tullut tuon enempää.

"ViVa"
Ekasta suunnilleen kuukaudessa olin lähtöpainossa. (tuli 16kg)
Toisesta jäi 5kg joka ei mihkään lähtenyt kun nousemaan vaan,imetyksen jälkeen sitten laihdutin (silloinkin tuli 16kg)
Nyt kolmannesta tulikin 20kg, laitokselle jäi joku 7kg ja siitä sitten tippui vielä 3kg. Ja siihen jämähti,eli 10 kiloa vielä jäljellä, vauva nyt 7 viikkoa. Tuskin tästä taas mihinkään paino tippuu ennenkuin laihduttamalla :( Masentavaa. Niin ja joka kerta lähtöpaino ollu sama ennen raskautta.

"vieras"
Mulle kiloja tuli aika tasan 20, 6kg jäi laitokselle ja nyt on yhteensä pudonnut 16kg ja vauva on reilu 1kk. Et eiköhän noi loput 4kg lähde tässä vähän ajan sisällä kun suunta on ollu kuitenkin kokoajan laskua ja hyväkarppaan. En siis laihduta.

Kummassakin tilanteessa olin ennen raskautta normaalipainoinen/Hoikka

Esikoisesta +25kg:a, josta jäi synnärille 12,5kg:a :O, loput oli pois 3kk:ssa:heart: (lapsi painoi 2905g)

Kuopuksesta +30kg:a, josta synnärille jäi 2kg:a:vampire::kieh: (lapsikin painoi jo 3420g!!) Vuodessa olin omissa mitoissa ja 1,5v jo -40kg:a, eli 10kg:a alle lähtopainon ja olin jo tooooooosi hoikka.

Nyt olen taas siunatussa tilassa, lähtopaino jälleen sama (personaltrainerin kans treenattiin kroppaan lihasta 3kk:n ajan ennen raskautta) ja kiloja taitaa olla tullut jo ainakin 5...:ashamed:, rv 18+3, samalla kaavalla mennään taas. Kertyy kilo poikineen:vampire:

"Pusse"
Sekä ekasta että tokasta tuli 15kg. Ekassa mulla oli raskausmyrkytys ja suurin osa painosta tuli viimeisen kuukauden aikana, joten nesteenmäärä painosta oli aikamoinen ja kilot lähtikin huristen, synnytyksen jälkeisenä päivänä oli lähtenyt 11kg (lapsi 3440g) ja loput neljä kuukauden aikan kuin itsestään.

Tokassa kun tuli saman verran kiloja kuin ekassa niin en ollut huolissaan koska lähtivät ekassakin niin helposti. Erotuksena tosin oli että nyt ei ollut raskausmyrkytystä ja kilot oli tulleet tasaisen salakavalasti pikkuhiljaa... Synnytyksen jälkeisenä päivänä oli lähtenyt 6kg (lapsi 4150g). Nyt lapsi on 3kk ja mulla löllyy ympärillä edelleen jotain 7 kiloa raskauskiloja. Vihaan itseäni ja vaatekaappiani, josta ei löydy mitään millä peittää tää ruho...

Näinhän siinä kävi
Ekassa raskaudessa tuli 24kg, joista laitokselle jäi muistaakseni 6kg. Lähtöpainossa olin alle puolessa vuodessa ja kun lapsi oli 1v painoin 7kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Toisessa raskaudessa tuli 27kg, laitokselle jäi 8kg ja sen jälkeen 5kk:ssa on tippunut yhteensä vain reilu 10kg. Näyttää siltä, että tällä kertaa joudun oikeasti laihduttamaan :/
Ja kummallakaan kerralla taustalla ei ole raskausdiabetesta tms.

ensimmäisen aikana paino nousi 16kg ja olin lähtöpainossa n.9kk synnytyksestä sen jälkeen paino tippui vielä lisää koska imetin.toisen lapsen aikana paino nousi n.17kg sairaalaan jäi joku 5kg kotona olen ollut 2,5viikkoa ja paino tippunut siinä ajassa 6kg :)

"Heidi"
Nuorin on nyt 1,5-v.
Nyt taidan olla pari kiloa alle lähtöpainon.. imetys ei multa tiputtanut kiloja ollenkaan. Paino alkoi laskea vasta kun lopetin imetyksen vauvan ollessa 8kk.
Raskauskiloja tuli n.9.

piipiip
mulle tuli 19kg(raskausmyrkytyskin tuli) ja olin hoikka ennen raskautta bmi vähän reilu 20. sairaalaan jäi vaan jotain 6kg ja turvotukset lähti aika hitaasti varmaan pari-kolme viikkoa. loput kilot lähti sitten 4kk:ssa ja sen jälkeen lähti vielä 7kg lisää kun aloitin aktiivisen treenauksen. varmaan aika paljon kiinni siitä onko ollut hoikka vai pyöreä ennen raskautta, ja paljon sitä painoa on tullut. mulla ainakin vaikka olin samassa painossa mitä ennen raskautta, oli silti senttejä enemmän vyötäröllä, vasta jotain 10kk päästä oli oikeesti samat mitat.

Mulle tuli raskauden aikana 14 kiloa lisää. Synnärille jäi 6 kiloa. Ekan kuukauden aikana paino putosi muutaman kilon ja nyt on jämähtänyt paikoilleen. Vielä olisi 5 kiloa pudotettavana. Vauva nyt 3 kk. En uskalla laihduttaa ettei maidon tulo lakkaisi. Kovasti olen koittanut liikkua ja olla herkuttelematta, mutta silti paino junnaa sanoissa lukemissa päivästä toiseen.

"vieras"
18 kiloa tuli painoa raskausaikana. Sairaalaan ei jäänyt mitään, vaan vaaka näytti kotiinlähtöpäivänä ihan samaa kuin tullessakin. Vauvan ollessa 5kk painoin kaksi kiloa vähemmän kuin mitä ennen raskautta. En laihduttanut tietoisesti ollenkaan. Imetys vei oman osansa, vaunulenkit osansa (oli ihanaa kun jalat eivät enää turvonneet pienestäkin lenkistä kuten raskaana ja kevättä kohden oli ulkoilu muutenkin motivoivampaa, plus että vauva nukkui parhaiten liikkuvissa vaunuissa). Vauvan hoidolta ei myöskään aina ehtinyt syömään sitä viittä ateriaa päivässä.

Yhteistyössä