Raskauskiloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Jäin oikein pohtimaan yhtä avausta eilen.

Siis jos on viikolla 35/36, eikä kiloja ole vielä tullut yhtään- ei kuulemma grammaakaan ylimääräistä (luojan kiitos) niin eikö muka neuvolassakaan tähän 'puututa'?

Koska lapsi painaa x verran, lapsivesi x jotain, rintojen valmistautuminen imetykseen lisää painoa jne- niin mun matikantaidoilla silloin on odottaja itse laihtunut. Eikös niitäkin joilla on ylimääräisiä kiloja RUNSAASTI niin pyritään välttämään laihduttamista raskausaikana???

:o Ma olen ymmalla.

Eiköhän ne jotka sanoo ettei ole tullut ylimääräisiä kiloja tarkoita sillä sitä että ei ole tullut turhaa läskiä eli on syöty vain sen verran että vauvalle ja itelle riittää molemmille ravinteita =)

eli jos sä painat ennen raskautta vaikka 55 niin sä painatko saman verran nyt klun viikkoja 35/36? mun ymmärryksen mukaan lapsi tuo omaa painoa istukkoineen ja kaikkine muineen ainakin 5-9 kiloa,eli odottajan on täytynyt laihtua tuossa raskauden aikana, johon on sitten lisäytynyt vauvan paino ym.

Usein reilusti ylipainoisilla paino ei kuitenkaan välttämättä nouse raskausaikana. Johtuu useimmiten ehkä siitä, että raskausaikana tulee syötyä terveellisemmin, mitä normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Eiköhän ne jotka sanoo ettei ole tullut ylimääräisiä kiloja tarkoita sillä sitä että ei ole tullut turhaa läskiä eli on syöty vain sen verran että vauvalle ja itelle riittää molemmille ravinteita =)

ei mulle tullu ainakaan "ylimääräisiä" kiloja vaikka paino raskauden aikana nousi 32kg.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
No miten se ylimääräinen sit määritellään? Mistä sen tietää oieasti mitä mikin painaa??

Sillon on ylimääräistä kun perse levenee ja lantiolle tulee selvää rasvakerrosta =) Ja kyllä tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni ja jokaisella olkoon omansa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä jos on jo valmiiksi ylipainoinen niin siittä ei neuvolass huolestuta.

No näin varmaan. Mutta jos on ihan normaalipainoinen ennen raskautta, niin kyllä niitä kiloja nyt jokunen tulee kuitenkin???

Vaikka sitten se 4, mutta että ei yhtään............... jäi sellainen olo että kammos ihan tosissaan että jos tulee ja mun vartaloni kärsii-iiiiks :o

Ja siis MÄ en ole raskaana. Ja mulle tuli kiloja :D mut lähti ne poiskin.

Mulla on nyt raskausviikkoja 33+5 ja painan 11 kg vähemmän kuin ennen raskautta.. Eli itse olen laihtunut ties kuinka paljon, mutta vauva kasvaa normaalisti.. Nyt on paino pysynyt jo pari-kolme kuukautta suunnilleen samana. Eikä neuvolassa siihen oo pahemmin puututtu, kun vauva kerran kasvaa normaalisti ja itellä oli ylipainoa sen verran ennen raskautta..

Yhteistyössä