Raskausdiabetes, uusiiko se?

Mites siis on, jos oon aiemmin ollut raskausdiabetes, onko se joka raskaudessa riesana? Vai onko niin onnellisesti jollekin käynyt, ettei oo seuraavalla kerralla tullut?

Mulla ekalla ei ollut, tokalla kertaa tuli ja mietin tuota kolmosta tässä... :ashamed: ...

Eli pitäis tässä eka pudottaa ylimääräiset ihrat pois vyötäröltä ja heti alusta asti miettiä mitä syö. Pitääkö vaan haudata haaveet kolmosesta... en millään jaksa sitä raskausdiabetes-hössötystä yhtään.

Kun sitä kakkosen jälkeen lääkäriltä kyselin niin hän sanoi että uusiutuminen riippuu myös paljon siitä minkä luokan diabetes ollut eli onko insuliinilääkitys ollut käytössä vai menikö pelkällä ruokavaliolla. JOs insuliinihoitoinen ollut niin lähes 100% saa sen seuraavassa raskaudessakin.

mä ainakin ymmärsin ett aika iso riski on saada se uudelleen.. onhan se aika "terveellinen" ruokavalio,ja vaikka mäkin parhaani yritin niin viikko ennen laskettua painoarvio oli 5kg (onneksi oli vaan 4280g)

Mulla pysyi kurissa ihan ruokavaliolla kyllä. Ei ongelmia sinänsä, koin vaan jotenkin niin ahdistavaksi sen jatkuvan asiasta puhumisen ja ylimääräiset käynnit sairaalassa. Siis hyvähän se on, että tutkitaan. Mutta hoitsuilla oli vähän sellainen syyllistävä asenne mun mielestä. Eikä toi kakkonen ollut kuin tuollanen 3,5 kilon pätikkä, ettei mulla kyllä vaikuttanut mitenkään lapseen.

vieras
mitä hössötystä siitä muka tulee. Itse en ainakaan revi stressiä. Tuntuu että nykysin odottavat panikoi heti jos yks vaivainen arvo koholla. Joka asiasta tehdään suurta show:ta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä hössötystä siitä muka tulee. Itse en ainakaan revi stressiä. Tuntuu että nykysin odottavat panikoi heti jos yks vaivainen arvo koholla. Joka asiasta tehdään suurta show:ta.
Niinkuin tossa yllä kirjoitin, se asenne. En mä kyllä muuten tunnusta panikoivani tai mitään suurta showta tekeväni yhtään mistään muuten tässä. En oo edes raskaana, kolmonen vasta mietinnässä mun pään sisällä.

+
mulla oli ykkösellä ja kakkosella,mutta kolmanen kohdalla kokeilin miten edellisen päivän ruokavalio vaikuttaa sokerirasituskokeeseenja niinhän se tosiaan vaikutti,eli ruokavaliohoitoinen on ainakin ihan itse määrättävissä mitä suuhunsa laittaa

Toista odottava
Alkuperäinen kirjoittaja Rompales:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinkuin tossa yllä kirjoitin, se asenne. En mä kyllä muuten tunnusta panikoivani tai mitään suurta showta tekeväni yhtään mistään muuten tässä. En oo edes raskaana, kolmonen vasta mietinnässä mun pään sisällä.
Mulla oli ekassa raskaudessa insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja nyt olen toisessa raskaudessa ainakin päässyt pidemmälle ihan pelkällä ruokavaliohoidolla. Toivotaan että menis loppuun asti ilman lääkitystä.

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä näitä sun kaltaisia äitejä jotka valittaa hoitajien ja lääkärien asenteesta ja kun kaikki on aina kyttäämistä ja turhaan joutuu sitä ja tätä. Kiusallaanhan ne sua kyttää kun ei muutakaan tekemistä ole. Mä olen ainakin kiitollinen että on mahdollista päästä tutkimuksiin ja että kokoajan tarkkaillaan tilannetta että mulla ja lapsella on kaikki hyvin. Mä koen olevani ehkä siinä mielessä jopa onnekas että pääsee usein ultraan ja tarkempaan seurantaan kuin ilman näitä ongelmia olis päässyt. Tärkeintä on kuitenkin se että lapsella on kaikki hyvin.

Yhteistyössä