Raskausarpia vai ei,mites tulokkaan nimi?

• Viestiketjun aloittaja pikkukakkosta toivova
  • Ensimmäinen viesti
pikkukakkosta toivova
Eli mietin vaan toivottavasti pian ajankohtaisia asioita.. Meillä siis kakkonen toiveissa.

Ekassa raskaudessa mulle ei tullu yhtään raskausarpea. Painoakin tuli vaan n 12kg,ja maha ei koskaan ollu mikään valtava. Miten muilla joilla vastaava kokemus,onko maha ollu tokassa (tai sitä seuraavissa) raskaudessa paljon isompi ku ekassa? Onko tullu raskausarpia jos ei ekalla kerralla tullu?

Toinen mitä pohdin,on nimi. Jos teillä on mietinnässä/päätettynä tulevan lapsen nimi ennen hänen syntymäänsä ja sillä aikaa joku lähipiirissänne antaa omalle lapselleen sen nimen,niin vaihdatteko nimeä vai annatteko kuitenkin sen mitä olitte ajatelleet? Meille kävi esikoisen kanssa niin että olttin päätetty nimi jo kauan ennen raskautta,ja sitten yksi sukulainen antoi sen nimen lapselleen. Annettiin sama nimi silti. Nyt kun haaveilemme toisesta lapsesta näyttäisi jälleen käyvän niin että tuttu vauva saa sen nimen.. Höh.

Ekassa raskaudessa arpia tuli valtavasti, toisessa enää pari lisää, saa nähdä miten tässä kolmannessa käy.

Nimen kanssa ei koskaan ollut ongelmia, kun lapsilla on sen verran erikoiset nimet ettei taatusti ihan lähipiirissä ole samannimisiä. Mutta jos niin kävisi, on aina joku varanimi olemassa tai sit vaan kylmästi antaisin saman nimen.

Nimiasiaan en oikeen osaa kommentoida. Ehkä jos olis joku läheinen ihminen kyseessä, koittaisin keksiä jonkun toisen nimen. Jos ihan vaan kaverin lapsi on samanniminen, niin ei haittaisi.

Raskausarvista: mulle ei tullut ekassa raskaudessa lainkaan raskausarpia. Toisessa raskaudessa niitä tuli aika monta tuonne navan alle. Esikoinen laskeutui jo melko varhaisilla viikoilla, kun taas kuopus viihtyi loppuun saakka ihan kylkiluiden korkeudella. Jotenkin musta tuntuu, että se vaikutti mun raskausarpien syntyyn. Vatsan koko on kummassakin raskaudessa mennyt reippaasti yli yläkäyrän vaikkei vauvat ole olleet jättiläisiä.

"vieras"
Mulle tuli molemmissa raskauksissa painoa n. 17 kg, ei yhtään raskausarpea kummallakaan kerralla. Toisessa raskaudessa maha saattoi olla jopa pienempi kuin ensimmäisessä, vaikka lapsi olikin isompi ja painoi yli 4 kg.

Nimestä, jos joku läheisempi antaisi sen nimen mitä olin ajatellut, niin en antaisi samaa. Kaukaisempi sukulainen/tuttava jos olisi kyseessä, voisin hyvinkin antaa sen nimen mitä mietinkin enkä alkaisi vaihtamaan.

"vieras"
20 kiloa painoa tullut molemmissa raskauksissa eikä ainuttakaan raskausarpea. Niitä tulee jos on tullakseen, eikä se riipu tippaakaan siitä miten iso vatsa on tai mietn paljon kiloja tulee, vaan ihotyypistä ja geeneistä.

Me ei olla päätetty nimiä etukäteen, vaan nimi mietitään vasta loppuraskaudessa ja päätetään kun lapsi on syntynyt. Nyt odotan kakkosta (la tänään) ja vaikka tämä lapsi olisi eri sukupuolta kuin esikoinen, ei hän tule saamaan sitä nimeä mikä esikoiselle olisi annettu jos hän olisi ollut toista. Ei minua miellytä nyt samat nimet kuin joskus vuosia sitten.

Yhteistyössä