Raskausajan vaivoja ja tuntuu, ettei mies välitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saidi

Vieras
Meillä on vähän hankala tilanne. Kolmas raskaus etenee viikoilla 32+ ja mies sai pari viikkoa sitten uuden työpaikan. Työ on vuorotyötä, ajomatkat on yli 1h suuntaansa. Hän on hyvin väsynyt. Itse jouduin jo kuukausia sitten pois töistä erilaisten raskausajan vaivojen takia, suurimpana syynä kovat kivut lantion alueella. Meillä on kaksi alle 4v lasta, jotka ovat käyneet hoidossa 2-3 pvää/vko ja nyt kun mies sai uuden työn, hoidan heitä loput päivät kotona.

Nyt on kuitenkin alkanut olla niin, että mies käyttäytyy minua kohtaan huonosti, suorastaan vihamielisesti. Esimerkki tältä päivältä. Lapset olivat tänään kotona ja kävin heidän kanssaan aamupäivällä ostamassa uuden huonekalun, josta olemme puhuneet pitkään, mutta mies ei ole saanut aikaiseksi, vaikka lupasi. Kun lapset kävivät päiväunille, lepäsin itsekin koko ajan kovenevan ylävatsakivun vuoksi. Mies soitti päästessään töistä, että menee harrastuksiinsa ja voisi isomman lapsen hakea mukaansa. Kerroin, että olen niin kovissa kivuissa, että laitoin lapsille dvd:n siksi aikaa kunnes mies kotiutuu. Että jos sopisi, että hän harrastaisi vasta huomenna. Tuli sitten kotiin ja hoiti kyllä lapset, mutta on vittuillut mulle koko illan, kun makaan vain sohvalla. Ei sano mitään suoraan, mutta tuhahtelee itsekseen että "jaa täällä on nämä pyykitkin pesemättä" jne. Lapsille myös rähjää.

Lisäksi muksuilla tuli nuha viime yönä ja valvoivat, muuta minä hoidin kaikki nousemiset. Nyt sitten mies sanoi, että tuskin kannattaa viedä lapsia hoitoon huomenna, kun on ovat nuhassa. Sanoin, että ymmärrän, mutta olen tosi kipeänä. Sanoin sitten, että pitäisi saada ainakin joku avuksi. Mies kommentoi että niin ku hällä onkin niin helppoa... Täällä siis asuu vain miehen sukulaisia ja olen niin kipeä, että lähetin jopa anopille viestin, että jos lapset ovat aamulla vielä kovin räkäisiä, niin voisiko hän tulla avuksi... Saa nähdä mitä vastaa.

Onko muilla tällaista? En tiedä, miten voi jatkaa. Ymmärrän että mies on väsynyt, mutta vaikka kuinka haluaisin, niin kivut ovat Panadolista huolimatta aika kovia. Varsinkin nyt huolestuttaa tuo ylävatsakipu, joka oikein puristaa kun yrittää istua tai seisoa.

Kiitos, jos joku jaksoi luka loppuun asti! Jään jännittämään mitä anoppi vastaa... Ja huolestuttaa, että kun mulle jää aina kaikki tulevan vauvan tavaroiden valmistelut, niin miten selviän niistä.

Voit kertoa sille ukollesi että on hyvillään kun on normaalityö. Mun mies tekee 12-16 tuntia töitä 7 päivää viikossa firmassaan. Silti tulee aina ovesta hymyillen ja ottaa ensimmäiseksi lapsen syliin. Koskaan ei valita, vaikka olisi asunto sekaisin ja pyykit pesemättä.

Suomiukot on just tollasia. Itku kurkussa heti kun joku ei mene heidän kellonsa mukaan. Asenneongelma.

Kyllä mä ymmärrän sen, että mies on väsynyt. Tilanne on uusi ja kuormittaa meitä kaikkia. Hoidan kuitenkin lasten lisäksi pääasiassa pyykit ja tiskit ja lelujen raivaamisen sekä ruuat, enkä harrasta mitään joka vaatisi poissaoloa kotoa Harmittaa vain nyt itseä, kun kipu on oikeasti aika kova enkä voi sille mitään, niin tuntuu että mies rankaisee siitä. Kuten siitäkin, etten pysty/saa imuroida ja mies vihaa imurointia...

Kolmas alle neljä vuotias lapsi tulossa. Selvä. Ei ihme että ette jaksa ja "vähän väsyttää" molempia.

Anteeksi, en voinut tuolle kommentille mitään. Tämä on nyt teille molemmille vaan elämänvaihe joka on vaan PAKKO jaksaa. Kyllä se helpottaa ajan kanssa. Tsemppiä.

Yhteistyössä