jouduin sairaalaan osastolle, ilmeisesti seuraavaksi 2kk, viikkoja nyt 29, syynä riskiraskaus. ensimmäiseksi huolenaiheeksi tulikin nämä sairaalassa olon kustannukset, saako mistään tukea? apua? mies aloittanut juuri työt, joten aikaa menee ennenkuin tulot tasaantuu. itse jouduin ensin sairaslomalle, ja sairaslomanajalta työpaikkani maksaa sairaslomajan palkkaa 28 päivää.jonka jälkeen minulla jää palkatonta aikaa kaksi viikkoa, näistä saan ilmeisesti hakea sairaspäivärahaa kelalta? sitten perään alkaa äitiysloma. äitiyspäiväraha minimaalinen. alle 1000e tulen saamaan äitiyspäivärahaa. miehelläkään tulot eivät huimia ja koska juuri aloittanut niin kyseessä aloitus palkat. itsellä työsopimus loppuu äitiysloman alkamispäivänä. näin kuulemma sen takia kun olen pelkkä kausi työntekijä. ja sopimukseni oli määräaikainen ilman päättymispäivämäärää. sairasloma-ajan palkkaa saan kumminkin sen takia kun ehdin olemaan tässä uudessa työssäni puolivuotta, ennen äitiysloman alkua. nyt sitten ylimääräisiä menoja tuli jo valmiiksi auton mentyä rikki,osiin palaa rahaa 500-700e plus asennukset, lisäksi meidän täytyi jo muuttaa halvempaan ja pienempään kämppää että tullaan pärjäämään lapsen synnyttyä, muutosta seuraa 1000e tasauslaskut vanhasta kämpästä, ja nyt lisäksi sairaala laskut odottavat! millään eivät meidän tulot riitä näiden kustantamiseen, ei vaikka nälkälakossa olisi. sillä jokatapauksessa molemmilla lainanlyhennykset joka kuukausi, ja muut asumiseen liittyvät kustannukset. auton vakuutukset, ruuat... kaikki, millä täällä maailmassa pärjää. Nyt sitten tämä sairaalaan tulo! 34,50e päivä, ja miettikääpä mitä tulee maksamaan 2kk, huoh! onko näihin olemassa mitään mistä voi hakea apua? auttaako kukaan hoitamaan näitä laskuja? ja todennäköisesti voi lapsi vielä syntyä keskosena, mitäs lapsen osastolla olo maksaa? tuntuu siltä, että nyt taitaa ne luottotiedot mennä, eikä mikään enää auta. ollaan ikuisesti ulos-otto veloissa tämän jälkeen. Seuraavaksi saan miettiä töihin paluuta, mikä on raja koska lapselle saa päivähoidon? näitten menojen takia joudun suunnittelemaan töihin paluuta heti ku mahdollista, ja varmasti nyt ristitään huonoksi äidiksi ym. mutta tilanne rupeaa olemaan tämä, muuta en voi!