Raskausajan diabetes/synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SugarBaby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SugarBaby

Vieras
Hei,

minulla tehtiin raskausaikana sokerirasitus, ja todettiin kohonneita arvoja. Olin dietillä loppuraskauden ja kaikki sujui onneksi hyvin. Minua jäi kuitenkin mietityttämään, ovatko arvot mahdollisesti edelleen koholla. Onko muille vastaavassa tilanteessa tehty jotain tutkimuksia raskauden jälkeen? Esim. uudelleen tuo sokerirasitus?

Neuvolan th ei osannut sanoa asiasta mitään, kun siitä kysyin ja jälkitarkastuksessa lääkäri vain totesi että lisätutkimukset on kovin kalliita....?

Kyllä mulla on seurattu sokeriarvoja 1v synntyksen jälkeen sekä nyt olen menossa 2v synnytyksen jälkeen sokerirasitukseen tällä viikolla. Tosin kuulun johonkin diabeteksen ehkäisyohjelmaan eli en tiedä sitten johtuuko siitä. Mutta kyllä minusta kannattaa pyytää ottaa arvoja aina silloin tällöin ihan varmuuden vuoksi.

Itse mietin samaa että onko joko kontrollikäynti synnytyksen jälkeen vaikka diabetestä ei olekaan synnytyksen jälkeen.
En ole vaan muistanut kysyä.Perjantaina olisi pojan neuvola jos muistaisi kysyä.Minulla 10 kk synnytyksestä.

Yhteistyössä