Raskausaikaan juovilla äideillä enemmän lapsia kuin normaaliäideillä. *sis. rankkaa tekstiä

"Äidit olivat synnyttäneet keskimäärin 2,7 lasta. Naisten kokonaishedelmällisyysluku vuonna 2001 Suomessa oli 1,7, joten alkoholiongelmista kärsivät naiset synnyttävät huomattavasti enemmän lapsia kuin naiset keskimäärin."

http://sijaisvanhemmuus.atspace.com/fas.htm

Mitä ajatuksia herättää teissä tai alkoholiäidissä joka lukee tätä?

En oikeastaan ihmettele tuota juttua, onhan se varmasti niin että alkoholisti/narkkarit ei vät huolehdi ehkäisystä samalla tavalla kuin muut. Ja kierto voi olla sekaisin niiin ettei edes huomaa että on raskaana kuin vasta silloin kun on liian myöhäistä tehdä aborttia.

Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
En oikeastaan ihmettele tuota juttua, onhan se varmasti niin että alkoholisti/narkkarit ei vät huolehdi ehkäisystä samalla tavalla kuin muut. Ja kierto voi olla sekaisin niiin ettei edes huomaa että on raskaana kuin vasta silloin kun on liian myöhäistä tehdä aborttia.

Surullista.
Mä olen samoilla linjoilla sun kanssa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Ekana nousi mieleen kysymys, että miksi näin on. Siis miksi alkoholiongelmaisilla on enemmän lapsia? Ovatko lapset "vahinkoja"?
Kyllä kaikilla mun tuntemilla on näin. Ehkäisystä huolehtiminen unohtuu tai siihen ei haluta sijoittaa rahaa.

Mä luulen, että noi kaikki pohjaa melko pitkälti semmoseen asiaan kuin välinpitämättömyys ihan kaikkea muuta, paitsi omaa napaa, kohtaan. Siis, ettei vaan kiinnosta tuleeko raskaaksi tai voiko lapsi huonosti oman käytöksen takia... Se oma etu on tärkeämpi. Koska ollaan niin perkeleen välinpitämättömiä, niin mitäpä siitä ehkäisystäkään sitte :|

Yhteistyössä