Raskausaika antibiootilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja March
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

March

Vieras
Hei! Löytyykö täältä ketään, joka olisi raskaana ollessaan joutunut syömään jatkuvaa antibioottikuuria tai muuten runsaasti antibioottikuureja? Onko lapsi sairastanut paljon? Olen alkuraskaudessa vasta, mutta huolettaa, miten tämä mahdollisesti vaikuttaa tulevan lapsen sairasteluun/immuunijärjestelmän kehittymiseen? Sinänsä kyseessä on sallittu aine raskaana olevalle, eikä kuulemma tutkimuksia ole tehty eikä todettu olevan haittaa lapselle.
Olen kysynyt jo monen lääkärin mielipidettä ja kaikki sanovat, että on ok syödä, toistuvat tulehdukset enempi riskinä lapselle.

Olin raskausaikana muutaman kerran kuurilla ja loppu puolella jopa aika voimaakkaalle sellaisella. Vauveli on ollut terveenä , pikainen flunssa alkutalvesta ja kuumetta oli yhtenä iltana eli terveitä ollaan oltu. Ikää on nyt 8kk.
On todella paljon parempi syödä ne lääkkeet kuin sairastaa raskaana ollessa. Tulehdus voi olla haitallinen mm. lapsen aivojen kehitykselle.

Mulla oli raskauden toisella kolmanneksella tosi sitkeä poskiontelotulehdus, johon söin kolme antibioottikuuria. Vauvalla on nyt ikää 6 kk, ja ihan terveenä on ollut yhtä pientä nuhaa lukuun ottamatta.

Yhteistyössä