Raskaus viottanut selkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pumpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pumpe

Jäsen
01.02.2012
177
0
16
Puolivälissä raskautta alkoi mielettömät ala- ja ristiselkäkivut, sain niihin Panacod-lääkettä kun Panadolit ym. ei tehonnut lainkaan.
Nyt synnytyksestä on reilu viikko ja tuntuu,että kivut senkun pahenee. Mikä avuksi? Panacodia en tahtoisi, pistää niin pökkyrään+imetän.
Olisko jotain selkä-jumppa liikkeitä millä saisi hieman kipuja pois, vai onko lääkäri-reissu edessä....? : /

Kiitollinen neuvoista....:flower:

Voisko mahd.olla jokin hermopinne? Kokeile akupunktiota, saattaa hyvinkin auttaa, jos ei selkävaivoja aiemmin ole ollut. Itse olen kärsinyt selkävaivoista niiiiiin pitkään, että kokemuksesta voin sanoa että ei nuo normi lääkkeet tuollaiseen yleensä auta. Ja kun imetät et voi syödä relaxantteja joita lekurit vaan määrää. Mutta itsellä akupunktio imettäessä oli oiva apu, samoin kun kiropraktikko... hän laittoi samalla myös akupunktioneuloja.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Paljonko akupunktio tai kiropraktikko maksaa? Onko ne yksityispuolella vai saisikohan terveyskeskuksesta lähetteen?
Juu sain esikoisen aikana lihasrelaksantteja mitkä auttoi mainiosti, mutta en imettänyt silloin, ilmeisesti kaikkien relaksanttien kanssa on imetys kielletty...?

suosittelen + jumppaa. Tukivyö voi myös olla avuksi. Kululostais normaaleilta vaivoilta, raskauteen ja synnytykseen liittyen siis. Varmaan sairaalasta oot saanut ohjeita, miten keskivartalon vahvistaminen aloittaa synnytyksen jälkeen?

[QUOTE="pixi";25609591]suosittelen + jumppaa. Tukivyö voi myös olla avuksi. Kululostais normaaleilta vaivoilta, raskauteen ja synnytykseen liittyen siis. Varmaan sairaalasta oot saanut ohjeita, miten keskivartalon vahvistaminen aloittaa synnytyksen jälkeen?[/QUOTE]

Sairaalassa kyllä mainitsitsin useastikkin selästä, vastaus; mä tuon sulle särkylääkettä. Huoh.

Mä kävin jäsenkorjaajalla, siellä pantiin selkä ja kaikki muukin kuntoon puolessatoista tunnissa. Maksoi 70€ muistaakseni. Ei tehty mitään, mikä olisi tehnyt kipeää, sen sijaan kaikki kivut jäivät sinne. Ihanaa!

http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&source=hp&q=selk%C3%A4jumppa+ohjeita&pbx=1&oq=selk%C3%A4jumppa&aq=3s&aqi=g3g-s1&aql=&gs_sm=c&gs_upl=0l0l1l45l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=aa5fb5c5d1f8c0c3&biw=1352&bih=621

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Kyllä mulla on painonnousu raskauden aikana entisestään pahentanut pientä vinoumaa selässä. Loppuraskaudesta meni puolet päivästä vuodepotilaana, ja nyt ei selkä enää meinaa kestää istumatyötä.

Yhteistyössä