Raskaus?tuulimuna?keskenmeno?..ajatukset ihan sekaisin :(

Heippa!
Olin todella väsynyt aikaisemman viikonlopun, myös itkuherkkä, joka ei ole tapaistani..rintoja myöskin aristi..Tein maanantaina 6.6 positiivisen raskaustestin(tikkutesti) ja myöhemmin päivästä vielä toisen, joka myöskin positiivinen ilman epäilystä. Olin onnesta aivan soikea, vauvaa kun olemme toivonut jo pidempään :)
Seuraavana päivänä tein 7.6 tein vielä Clearblue testin joka näytti viikkoja 2-3. Varailin ajan neuvolaan ja sainkin sen seuraavaksi päiväksi. Neuvolassa viikoiksi katsottiin 9+1, kuukautiseni ovat olleet epäsäännölliset ja seulontoihin halusin osallistua joten th varasi ajan ultraan tarkkojen viikkojen selvittämiseen. Ultra aika oli perjantaina 10.6.
Kätilö ei löytänyt alkiota etsinnöistä huolimatta, kohtu kuitenkin oli kasvanut ja jotain pientä tummentumaa kohdussa oli. Tuomio oli että joko raskaus on mennyt kesken tai raskaus vasta aivan alkuvaiheessa..olin surusta täysin murtunut ja en tiennyt mitä pitäisi ajatella...en tiedä vieläkään...tätä olin pelännyt heti positiivisesta testistä lähtien..hain sairaslomaa...kätilö pyysi myös varmistamaan raskaushormonipitoisuuden maanantaina, josta selviäisi onko raskaus keskeytynyt vai onko se vain alkuvaiheessa..Tein kotona vielä raskaustestin(tikkutesti), johon sain päiväpissasta aiempaa tummemman positiivisen...verenvuotoa ei ollut..illalla kuitenkin pelkäsin pahimman pelkoni toteutuvan, koska pyyhkiessä paperiin tuli verensekaista eritettä..kuitenkin vain todella vähän..arvelin raskauden menevän yön aikana kesken..Aamulla herätessäni, verta ei kuitenkaan ollut tullut pisaraakaan ja verenvuodosta ei ole ollut sen jälkeen tietoakaan...kuukautisten tyylistä vatsakipua on ollut koko viikon, mutta ei vuotoa..pieni toivon kipinä raskauden varhaisesta vaiheesta elää edelleen ja toisaalta hirveä tuska ja pelko keskenmenosta...en tiedä mitä pitäisi ajatella...Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?..epätietoisuus on raastavaa...
 
Hei!
Älä heitä kirvestä kaivoon. Olen useamman tuollaisen digitaalisen testin tehnyt ja mielestäni ne pitävät aika hyvin paikkaansa. Eli jos sinulla sen mukaan ollut viikkoja 2-3 (eli rv 4-5) niin ultrassa ei noilla viikoilla todellakaan juurikaan mitään näy.

Pientä vuotoa voi tulla, vaikka kaikki olisi hyvin. Ja nuo menkkamaiset kivutkin kuuluvat asiaan. Minulla on takana useampi raskaus ja aina alussa on tuntemukset olleet sellaiset kuin kuukautisten alkaessa.

Mutta menkkamaiset jomotukset = supistuksia, eli voi myös tarkottaa huonoa. Onko sinulla mahdollisuutta päästä uuteen ultraan muutaman viikon kuluttua? Ainakin ykstyisellä lääkärillä on mahdollisuus käydä tarkistuttamassa tilanne oman mielenrauhan vuoksi.
 
Hei!
Hyvä kuulla, ettei kaikkea toivoa kannata heittää..alkoi jo tuntua niin toivottomalta tuo miettiminen..Huomenna tarkastamaan raskaushormonipitoisuus ja toivon että se siellä paremmalla puolella olisi :)
Tilanteeseen vielä, että testikin tehty vielä tänään uudelleen(tikkutesti) ja yhtä vahvaa viivaa näyttää kun perjantaina..joten koitan olla hätäilemättä..Verenvuotoa ei ole viikonlopun aikana ollut..joten ehkä hieman uskaltaa toivoa herättää että siellä vielä uusin elämänalku kehittyy :)
Ja jos asia ei muuten tunnu ratkeavan niin varaan ajan yksityiselle..eiköhän tämä tästä, toivon ainakin parasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
No en halua masentaa, mutta oikeasti noista testeistä ei näe (ei viivojen vahvuudesta tai mistään muustakaan), miten raskaus jatkuu. Mulla tuli tuulimunasta vielä jonkin aikaa kaavinnan jälkeenkin räjähtävän voimakas viiva ...oli istukkaa vielä vähän kohdussa, joten hormonitaso ei laskenut.

Eli ei kannata niihin törsätä hirveesti rahaa. Jos on kerran näyttäny positiivista, sit ei auta kuin jäädä odottamaan, et on riittävästi viikkoja ja mennä ultraan, joka kertoo vasta sen, mikä se tilanne on. Verestä määritetty hormonitasokin toki kertoo, mutta se pitää ottaa useampaan otteeseen, jotta siitä mitään selkoa oikeasti saa (useampana päivänä, jotta nähdään, tuplaantuuko se oikeassa tahdissa).

Eikä vuoto tai juilinnatkaan ole paha asia välttämättä. Mulla vuoti tm ennen plussa ihan pikkasen ruskeeta, siis tosi pikkasen. Esikoinen vuoti 7+ viikoilta lähtien kaikki sateenkaaren värit (aina viikoille 14-15 asti). Ja tämä kolmas raskaus (toinen syntynyt lapsi) vuoti sinä päivänä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa, hiukan (tosi minihiukan) ruskeeta parin tunnin ajan. Ja p.s. Kun sanon, et viivat ei oikeesti kerro totuutta, kerron sen kokemuksesta. Tuulimuna tosiaan vahvistui vaan, tämä kolmas taas ei vahvistunut ei sitten millään ennen kuin vasta viikkojen kuluttua. ;)

Tsemppiä ja toivotaan parasta!
 

Yhteistyössä