Raskaus TJOTtaillen - Alitajuiset mutat? Uskonko asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentoemo-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lentoemo-76

Aktiivinen jäsen
30.10.2007
2 669
1
36
Halusin tehd pientä galluppia TJOTtailukierroksista alkaneista raskauksista tai vaihtoehtoisesti tilanteista, joissa jokin elämäntilanne on muuttunut ja nainen onkin yhtäkkiä tullut raskaaksi. Ainahan kuulee tarinoita adoptiolapsen saaneista, jotka tulee raskaaksi heti, kun adoptiolapsi pääsee kotiin.

Itse olen vielä niin varhaisessa vaiheessa, että en edes tiedä onko kemiallinen raskaus vai mitä, mutta kun Clearbluen italialaiseen digitaaliseen raskaustestiin (herkkyys 25) tuli minuutin sisään italiaksi että raskaana, niin kyllä mä nyt ainakin tänään aion olla raskaana :D Oli muuten ihana tuollainen testi, jossa oikein lukee, että raskaana eikä oo vain jotain ihme viivoja tai plussia... =)

Mutta joka tapauksessa, olimme yrittäneet 10 kk ja vaikealta näytti, kun mulla on PCO ja just viime kierrossa totesimme ultrien avulla, että en ovuloi. Päätimme sitten, että syksyllä aloitetaan hedelmättömyyshoidot, eli unohdin kokonaan täs kierrossa kiertopäivät (kierron loppupuolella rupesin sit tsekkaamaan niitä pinoista, kun muut päivittivät) ja unohdin välillä jopa että mikä yk meillä oli menossa. Yhdyntöjä EI yritetty siiis ajoittaa mitenkään, vaan pupuiltiin AINOASTAAN silloin kun siltä tuntui. Siis itselleni hardcore-TJOTtailua 10 kk:n lämpöjen mittaamisen ja sellaisten jälkeen. Söin myös kaikkea kiellettyä, mitä olin aiemmin välttänyt ja kierron alkupuolella söin myös antihistamiineja, joita en ollut aiemmin ottanut, kun pelkäsin niiden huonontavan alkion kiinnittymistä. Mutta tuli sellainen uhma, etteä helkutti, jos en voi tulla raskaaksi luomusti, niin eletään sitten täysillä.

Lisäksi aloimme remppaamaan kotiamme, ja ekaa kertaa tuli sellainen tunne, että tähän pikku asuntoon (kunhan remppa valmistuu) oikeasti sopisi lapsi.

No, mun raskaus nyt voi mennä kesken minä hetkenä tahansa, mutta ainakin olen todistetusti ovuloinut luomusti, mikä on tällaiselle PCO-tapaukselle mahtava uutinen.

Onko muille tapahtunut vastaavaa? Onkohan kyse vain tilastollisesta todennäköisyydesta (tilastollisestihan 90% naisista tulee raskaaksi 12kk:n sisällä yrityksen aloittamisesta), vai voiko alitajunnalla sittenkin olla jotain merkitystä? Sanovathan jotkut, että alitajunta voi parantaa tiettyjä sairauksiakin... Enpä tiedä...

Onnittelut :flower: ! Tosi hieno uutinen. Mun miehen vanhemmille on joskus käynyt juuri niin et ovat saaneet adoptiolapsen ja myöhemmin saaneet biologisia lapsia. Meillä esikoista tehtiin tjottailemalla ja siinä vaiheessa kun kerkesin vähiten lasta ajattelemaan niin olinkin jo raskaana. Kyllä mun mielestä sellanen vaikuttaa jos liikaa miettii ja yrittää.

Onnea Lentoemo! Olen välillä sun kirjoituksia lueskellut palstalla. Mahtava homma :flower: Siihen en kyllä usko, että ajattelemattomuudella tärppi tulee, mutta pääasia, että tulee ;) . Kallistuisin tuon tilastollisen todennäköisyyden puolelle kysymykseesi liittyen.

ekan kerran tärppäsi kun olin juuri aloittanut uuden harrastuksen enkä ajatellut asiaa ollenkaan, niin tuli aivan yllätysplussa! se meni kesken, jonka jälkeen oon aktiivisesti kuumeillut ja ollut valeraskaana ties kuinka monta kertaa :headwall:

nyt hoidot aloitettu ja toinen clomikierto takana, otin alkukierron hyvin rauhallisesti enkä ajatellut asiaa lainkaan, ei ajoitettu yhdyntää, enkä tiedä koska ovis oli. raskausoireet tällä kertaa todella konkreettiset, ihmettelen jos ei plussaa viikon sisään tule!! ja TJOT:ttailemalla mentiin tämä kierto..kyllä se näköjään alitajuistakin on. siis JOS plussaan, niin ainakin minun kohdalla :saint:

kyl mä uskon ainaki et jos asiaa ei niin hirmusti aattele niin se vaikuttaa paljolti positiivisesti asiaan. Mullaki sillo tul plussa ko olin jo lannistunu ja miettiny et no tuskin tulee tärppiä pitkään aikaan (vaiks yk olikin vast 3) enkä muutenkaa miettiny et mitä jos.. et kyl mä uskon et sillo se ovis just paremmin tulee ko ei stressaa siitä! :)

Kiitos Selis ja Hazel. :) Itse en oikein tiedä, että mitä ajatella. Mieheni uskoo ihan tosi paljon tuohon "alitajuisesti valmis"-juttuun, koska myös hänen ex-vaimonsa tuli raskaaksi vasta 3,5 vuoden yrittämisen jälkeen kun olivat muuttaneet uuteen kotiin. Eikä kummassakaan mitään fyysistä syytä lapsettomuuteen. Taitaa siis olla uskon asia :laugh:

jj-t +++++++ :whistle:

miracle, ehkä just tuo on toi avain: ovistelu. Eli ovis saattaisi kärsiä stressistä, ainakin joissain PCO-tapauksissa. Toisaalta ei ehkä aivan raskautumiseen vaikuta. Enpä tiedä.

Itse muuten raivostuin, kun sanottiin, että älä stressaa, niin tuut raskaaksi. Siis oikein ketutti, enkä kyllä itse sanoisi vieläkään sellaista ikinä kenellekään. Mutta myönnän, että saattoi vaikuttaa omalla kohdallani ;)

miracle: niinhän se on, mutta mä olin vaan lukenut, että pitäisi olla tosi paljon stressihormoneita kuten adrenaliinia, että vaikuttaisi. Ja kyllähän noin hedelmättömyysklinikatkin sanoo, ettei tuosta stressittömyyden/hedelmällisyyden suhteesta ole tieteellisiä todisteita.

Mutta paneehan se miettimään =)

kiitos kassu. :D Aattelin nauttia tänään, huomenna ehtii sitten itkeä, jos on itkettävää. Huomenna siis meen verikokeeseen uudelleen, et nähdään onko arvo kasvanut odotetusti vai ei. Ainakin juiliminen alavatsassa on jatkunut, niin että kyllä siellä joatin mellastetaan :laugh:

Tämä on kyllä todellakin toivoa-antava ketju :flower: Mun gynekologi on aina korostanut psyyken merkitystä niin hedelmöittymisasiassa kuin sairaus-asioissa yleensäkin. Onhan esim. todettu että suolistosairaudet reagoivat stressiin, kehon immuunipuolustus heikkenee stressin myötä, miksei se siis vaikuttaisi myös hedelmöittymismahdollisuuksiin? Oon 100 % vakuuttunut että vaikuttaa.

Ja Lentoemon kuulumisista on IHANA lukea! Antaa toivoa toivottomalle... :heart:

Incinta, kuulostaa hyvältä :) Usko pois, että olet incinta, eihän ne testit turhaan näytä tuloksia. Eiköhän se verikokeen arvokin nouse samaan malliin. Minäkään en haluaisi sanoa kenellekään, että älä stressaa, niin kyllä se plussa tulee. Musta se kuulostaa ärsyttävältä. Meillä on yritystä 12 kk, enkä ole mielestäni asiasta stressannut kovasti, mutta kierrot venyneet ilman plussaa. Onhan se eri asia, jos on vakava stressi työuupumisen tms. takia, niin silloinhan tulee muitakin fyysisiä oireita, joten voi kuvitella, että silloin stressi vaikuttaa naisen hormoonitoimintaan. Mutta se, että ajattelee asiaa... ei varmaan vaikuta :D

Stressittömänä on varmasti kivempi elää noin niin kuin ylipäätään :D Itse vaan oon ihan hysteerinen stressaaja vähän kaiken suhteen :ashamed: Pitäisi oppia ottamaan elämä lungisti, että tulee mitä tulee. Täs vipas kierros onnistui AIKA hyvin, mutta eihän ihminen luonteelleen mitään voi, niin että kyllä mä ainakin hiukan oon stressannut varmaan täs vipaskin kierrossa.

Tänään on helppoa olla stressaamatta, kun mulla on ihan sairas väsy, aivan kuin oisin ottanut unilääkkeitä tai jotain. :laugh: