raskaus+rokotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glow

Vieras
Lueskelin (googletin) asiaa ja kuten arvasin, raskauden aikana ei suositella rokotteita.
Ollaan lähdössä Thaimaaseen, jonne mennessä pitäisi ymmärtääkseni rokote/rokotteita ottaa. Ainakin hepattitti?
rokote.fi, sivulla oli ihan hyvä maakohtainen juttu mitä tarvii.
Niin, sitten jokapaikassa sanotaan että rokotteita tulisi ehdottomasti välttää raskauden aikana. "Teoreettinen riski" ? missään ei selitetä että mikä se riski on!!? ja mitä vaaraa sikiölle rokotteesta on.
Eli, onko joku ottanut rokotteen raskausaikana? tietääkö joku riskeistä?
Mä en uskaltaisi nyt ottaa koko rokotetta. Mutta pelottaa tietysti että sitten saa jonkun vaarallisen taudin
:/

yleensähän noissa on se että riskiä ei ole määritelty siksi koska kyseistä lääkettä/rokotetta ei ole voitu testata raskaana olevilla ja sitämyöten ei myöskään ole tietoutta...
mä soittaisin kyllä ihan ensimmäisenä vaikka äippäpolille ja kysyisin heidän mielipidettään asiasta!

Joo, mulla on huomenna ultra, äippäpolilla joten ajattelin sieltä kysyä, jos muistan :xmas:
jotenkin nyt mietityttää toi matka muutenkin, kun on raskaana että uskaltaako lähteä. Matka on varattu ajat sitten, eikä tiedetty silloin tulevasta vauvasta. En haluais mitään "ylimääräsiä" riskejä tähän ottaa.

mikä rv sulla olis menossa tuon matkan kohdalla?

itsekin päätin jo alkuraskaudessa etten halua lentää enää kertaakaan tämän raskauden aikana sillä en ikinä voisin antaa itselleni anteeksi jos jotain sattuisikin. Mutta onhan Thaimaa sen verran turistimaa että siellä pärjää suht hyvin vaikka masukki olisikin matkassa, täytyy vaan olla ehdottoman tarkka mitä suuhunsa pistää yms. Onhan Thaimaassakin tietysti paljon erilaisia paikkoja mutta ennakko-oletuksena pidän että ette ole lähdössä keskelle viidakkoa ;)

Kannattaa kysellä tosiaan huomenna siellä polilla ja sitten punnita vaakakuppeja rauhassa!

mulla ois viikot 23-25/26 reissussa (3 viikkoa oltais). Eihän se "eläminen" siellä sinällään pelota, eikä ihan viidakkoon juu mennä. Katsoin että niillä alueilla ei mitään malaria rokotetta ainakaan tarvi, eli ei sitä riskiä pitäisi olla. Noilla raskausviikoilla lentäminen lukemani mukaan on turvallista. Silti epäilyttää... Josko huomenna selkiäisi vähän, kyselen sitte neuvolassa vielä lisää lähempänä matkaa, jos sinne nyt sitten lähdetään. Ikävää olisi perua, mutta mutta

Juu kyllähän se lentäminen pitäis noilla viikoilla olla ihan turvallista!
Itsellä vaan alkoi supistelemaan jo ruotsin lennolla vaikka oli vasta rv9 joten siitä säikähdettyäni peruuntui kaikki matkustussuunnitelmat...

mutta mutta kuten itsekin sanoit niin keskustele ammattilaisten kanssa ja sitten teette päätöksenne, muiden (kaikkien jeesustelijoiden) mielipiteistä kannattaa olla välittämättä!

ultrassa käyty =)
kaikki hyvin!
kysyin siellä rokotuksesta, ultraaja kysyi lääkäriltä ja sanoivat että ei saa ottaa. Antoivat ohjeita mitä syödä ja miten huolehtia hygieniasta.

Yhteistyössä