Raskaus on luultua pidemmällä?

• Viestiketjun aloittaja ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
ensikertalainen
Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti, ja neuvolatädin painellessa mahaa hän sanoi kohdun olevan isompi kuin mitä on viikkoja kasassa (8+4)... mitä se mahtoi tarkoittaa? Kuinka paljon pidemällä se muka voisi olla, kun testeissäkään raskaus ei näkynyt edes 8 päivää kuukautisten odotetun alkamispäivän jälkeen?

No eipä ne neuvolatäditkään kaikkea tiedä,kannaattaa ottaa iisisti ja odottaa ekaa ultraa,siellä se todellinen koko ja raskauden kesto sitten selviää.
Älä ole murheissasi,vaan nauti mahan kasvamisesta. :flower:

Mulla oli kans ja vattasa tuli sen kokoinen, että tosiaan kyseltiin tuleeko 2 vai kolme. muta vain yksi nelikiloinen sieltä tuli. Mulla on lyhyt selkä ja koko vauvamaha oli "ulkopuolella" roikkumassa. Niin ja siis ihan alusta asti oli kohtu ja sf ja muut mitat liian isoja.
Ekan kerran kävin ultrassa vko21, täällä ei tarjottu yhtään ultraa kunnan puolesta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja HannaG:
No eipä ne neuvolatäditkään kaikkea tiedä,kannaattaa ottaa iisisti ja odottaa ekaa ultraa,siellä se todellinen koko ja raskauden kesto sitten selviää.
Jotenkin jäi epäilevä olo siitä käynnistä... mutta torstaina on se lääkärillä käynti, siellä sitten ilmeisesti selviää enemmän? Mä en oikein tiedä miten nämä menee, että voi olla tyhmiä kysymyksiä mulla... :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja HannaG:
Jotenkin jäi epäilevä olo siitä käynnistä... mutta torstaina on se lääkärillä käynti, siellä sitten ilmeisesti selviää enemmän? Mä en oikein tiedä miten nämä menee, että voi olla tyhmiä kysymyksiä mulla... :(

Mulla oli kohtu eellä raskautta 8viikkoa rv:lla 16. Ei ollut kuulemma kunnolla palautunut edellisestä raskaudesta. Mutta jos sulla kerran eka muksu tulos, ni ei voi toikaa selittää tilannetta.
Mut ultrassa selviää, millä rv oot menos. Käy vaikka yksityisellä, saat ainaki varmuuden!
Onnea!!

Yhteistyössä