raskaus kilot ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kati

Vieras
Nyt kysymyksessä tällästä: eli onko teillä joilla useampia raskauksia ollut niin havaittavissa ollut että jos vaikka esm. 1.raskaudessa olette saaneet raskausaikana 11kg lisää painoa ja toisessa 25kg niin onko vaikutanut imetykseen?
Pystyttekö sanomaan että olisi maitoa riittänyt yllin kyllin ja muutenkin jotain eroa, taikka että kilojen kanssa kamalaa taikka paino ei noussutkaan raskausaikana ekana mutta toisen odotuksen aikana nousi kylläkin?
kiitos kun jaksatte kertoa minulle.... :)

En ole ihan varma mikä kysymys loppujen lopuksi oli, mut tässä mun kokemuksia. Mulla on ollut kaksi todella erilaista raskautta, ensimmäisessä odotuksessa voin hyvin mutta oli kovasti lopussa turvotusta ja toisessa oksentelin koko raskaus ajan. Kilojen suhteen kuitenkin raskaudet oli melko samanlaiset: esikoisen odotuksen aikana paino nousi 11kg ja toisen 9,5kg. Molemmista jääneet kilot eivät ole kadonneet ""kuin itsestään"" vaikka imetin vaan on vaatinut kurinalaisuutta syömisessä ja paljon liikuntaa.

Imetykseen en usko painon vaikuttaneen mitenkään, esikoisella maitoa ei jostain syystä oikein riittänyt, hän kasvoi niin rajua tahtia et lääkärit suositteli korvikkeita ja kiinteitä varhain joten imetys loppui lyhyeen. Kakkosella taas ei ole ollut mitään ongelmaa ja imetän edelleen (vauva 6kk).

En usko, että raskauden aikana tulleilla kiloilla on mitään merkitystä imettämisen onnistumiseen tai onnistumatta jäämiseen. Esikoiselta kiloja tuli 10 ja kakkoselta 6kg. Molempia lapsia imetin n. 9 kuukautta ja imetyksen lopettaminen tapahtui siksi, että vauva alkoi hylkiä rintaa. Esikoiselta synnärille jäi 7 kiloa ja loput lähtivät parissa viikossa. Kakkosen kilot jäivät kaikki synnärille.

Yhteistyössä