Raskaus+kalaöljy, auttakkee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mölleröinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mölleröinen

Vieras
Kysynpä tyhmää kysymystä täältä kun alkoi vaivaamaan: raskauteni on alkuvaiheessa ja olen syönyt koko ajan Lysi-merkkistä omega3-valmistetta. Siinähän on myös kalaöljyä, ja nyt mietin ei kai se voi itsessään sisältää A-vitamiinia, vaan se pitäisi mainita erikseen selosteessa...? Onko muut käyttäneet tuota valmistetta raskaana ollessa tai onko muuten tietoa asiasta?

Pakkauksessa on kyllä mainittu, jos tuote sisältää A-vitamiinia. Kalanmaksaöljyssä on runsaasti A-vitamiinia, mutta ei tavallisissa kalaöljykapseleissa, jos ei sitä tuoteselosteessa lue (kuten esim. Möllerissä)..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Rypsiöjyssä oleva omega-3 on ALA:a ei EPA:a ja DHA:ta. Sillä on toki hyviä vaikutuksia, mutta ei sellaisia mitä kalaöljyillä, että älä höpäjä.

"Ihmisen elimistö pystyy tuottamaan alfalinoleenihaposta EPA- ja DHA-rasvahappoja."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Omega-3-rasvahapot

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Omega 3- on ihan normaali kasviöljy, sitä saa esim rypsiöljystä ja tai leivänpäällisrasvasta riittävästi. Turhia tollaset pillerit. :saint:

Joo tän olen kuullut ravitsemustieteen proffalta, mutta silti otan mielellään lisäksi kalaöljyä, ihan varmuuden vuoksi jos siitä ei haittaakaan ole ;)

Pakkauksessa on kyllä mainittu, jos tuote sisältää A-vitamiinia. Kalanmaksaöljyssä on runsaasti A-vitamiinia, mutta ei tavallisissa kalaöljykapseleissa, jos ei sitä tuoteselosteessa lue (kuten esim. Möllerissä)..

Juu kiitos, noin itsekin oon asian päätellyt, mutta tää raskaus saa taas vöyhöttämään kaikkea :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Rypsiöjyssä oleva omega-3 on ALA:a ei EPA:a ja DHA:ta. Sillä on toki hyviä vaikutuksia, mutta ei sellaisia mitä kalaöljyillä, että älä höpäjä.

"Ihmisen elimistö pystyy tuottamaan alfalinoleenihaposta EPA- ja DHA-rasvahappoja."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Omega-3-rasvahapot

no, wikipedian tietoihin en perustelisi vastauksia...

Yhteistyössä