Raskaus ja viiltävä kipu nivusissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venla

Vieras
Raskausviikkoja on nyt 35 ja pari viikkoa on ollut viiltävää kipua nivusissa, vähän kuin puukolla iskettäisiin. Nyt tänä aamuna sitten kipu on ollut aivan sietämätöntä, ei pysty kunnolla kävelemään kun jalat lähtee alta lähes joka askeleella kun kipu nivusissa on aivan kamala..
Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo useampi viikko sitten. Toista odotan, mutta esikoisen aikaan ei ollut mitään tämmöisiä kipuja laisinkaan.

-Kiitos

Liitoskipuja, nivelet ym. pehmenee. Ei välttämättä olleet yhtä voimakkaat esikoiselta, nyt raskaus on kropalle tutumpi joten kaikki tapahtuu "voimakkaammin". Itsellä alkoi toiselta liitoskivut jo alkuvaiheessa (ja nykyään sen kaltaisia tuntemuksia on lähes joka kk ennen menkkoja, vaiken olekaan raskaana) vaikka esikoiselta tulivat vasta puolenvälin jälkeen.

Mulla oli esikon kanssa.. Alkoivat joskus viikolla 35 paikkeilla, loppuivat vasta kun lapsi syntyi. Viimeiseen kuukauteen en pystynyt liikkumaan oikeastaan ollenkaan, vessan menokin oli tuskaa kun nivunen kramppasi monta kertaa parin metrin matkalla. Jonnekin jos lähdettiin niin ukkoon nojasin, kaupassa kärreihin jne. Mutta normaalia kuitenkin kuulemma on.

Kiitoksia infosta. Liitoskipuja epäilinkin mutta en tiennyt mitä ne on kun ennen niitä ole kokenut. Jospa nuo kivut vähenis edes vähän päivän mittaan, aikasemmin tosin ne on iltaisin ollut pahimmillaan.

Kiitos sulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Raskausviikkoja on nyt 35 ja pari viikkoa on ollut viiltävää kipua nivusissa, vähän kuin puukolla iskettäisiin. Nyt tänä aamuna sitten kipu on ollut aivan sietämätöntä, ei pysty kunnolla kävelemään kun jalat lähtee alta lähes joka askeleella kun kipu nivusissa on aivan kamala..
Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo useampi viikko sitten. Toista odotan, mutta esikoisen aikaan ei ollut mitään tämmöisiä kipuja laisinkaan.

-Kiitos

Just aattelin tulla kirjoittaan samaa. :) Varsinki yön jäliltä nivuset ovat tosi kipeet. Aattelinki et onkohan tulosa iso vauva mut ei kai se välttämättä sitä tarkota. Toivotaan ainaki... ;) Tsemppiä!! Mulla muuten samat viikot ku sulla.

Ihanaa jos öiitoskivut olis alkanu noilla viikoilla. Mulla nyt kolmas raskaus meneillään ja liitoskivut on tosi kivuliaat ja vaan toispuoliset. Tosiaan välillä tuntuu ettei tuo toinen jalka pidä ollenkaan vaan pettää alta. Niin ja viikkoja vasta 21. meneillään ja näitä kipuja on ollut jo useamman viikon. Istuen ja selälleen maaten on kaikista paras asento olla. Öisin vähän tuskaa kun herää vähän väliä siihen että on kääntynyt toiselle kyljelleen ja pakotus on kammottava. Mitkään tyynyhässäkätkään ei auta. Mutta ei auta kuin kestää, eihän tässä enää montaa viikkoa ole jäljellä.

Mulle neuvolan täti sano vaan voivoi ja käski ottaa panadolia mut eihän se mihkään tehoo... Ja vielä 9 päivää jälellä ennenkun synnytys käynnistetään, kurjaa...

Mulla alkoi jo viikolla 12 tällä kertaa,fysiosta sain kainalosauvat mitkä auttaa liikkumista ja suosittelivat harkitsenaan pyörätuolia symphusis pubis-vaivaan.Tämä on nyt todella pahana,kipu on hirveä.

Yhteistyössä