Raskaus ja välilevyn rappeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei naurata ei..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei naurata ei..

Vieras
Sinnillä ollaan töissä kuljettu, istumista n. 9 h vrk eikä missään vaiheessa hirveän miellyttävä vaihtoehto, oli raskaana tai ei..

Nyt sitten meni siihen kuntoon, että viikon saanut edetä välillä konttaamalla, välillä pitkin seiniä, sairaslomalla siis olen.

Kysymys siis kuuluu samasta vaivasta kärsiville, koska olette antaneet periksi ja jääneet töistä pois vai oletteko kulkeneet sinnillä loppuun asti? Tai ylipäätänsä alkaako lääkäri kirjoittaan loppu ajaksi sairaslomaa, lähinnä mulla vaan.ongelma saada itsensä antamaan periksi ja kysymään tätä vaihtoehtoa lekurilta :/ Viikkoja takana nyt 30.

JA kaikki kivunlievityskeinot otetaan kiitollisuudella vastaan.

Jos oot tuossa kunnossa, niin ehdottomasti lekuriin ja saikulle. Lisäksi lähete fysioterapiaan lienee tarpeen.

Itselläni on kaularangan välilevy paskana ja jo etukäteen murehdin kuinka selviän raskaudesta. Nyt viikolla 28 ja tähän saakka oireilu on ollut hyvin lievää. Olen koittanut oikein korostaa kaiken ergonomisuutta (esim. laukkuina pelkkiä reppuja ja jos kannettavaa niin olen kuljettanut tavarat pyörällisessä mummukärryssä tai matkalaukussa). Töissä koitan välillä tehdä duunia seisten.

Raskauden puolivälissä mulla oli tapaaminen fysioterapeutin kanssa, jonka kanssa kerrattiin jumppaliikkeitä, lisäksi mulla on lähete 10* hierontaan (muistaakseni, en ole enää ihan varma, saattoi olla joku muukin hoito).

Tärkeintä nyt kuitenkin että saat raskauden kunnialla loppuun, eikä se että jaksat viimeiset neljä/kolme viikkoa duunissa. Travitseehan se lapsi myös ehjän äidin syntymänsä jälkeen, joten turha vetää itseään ihan piippuun muutamien työpäivien takia.

Olen tosiaan nyt viikon sairaslomalla, lähetteen laittoi fysioterapiaan ja tukivyö varmaan irtoaa lainaan samalla reissulla. Kyllä se lääkäri kuten myös neuvolan täti on jo aikansa vihjailleet oisko aika alkaa luovuttaan. Se on vaan niiiiiin perseestä että aikuinen ihminen "pelkää" työnantajaansa niin paljon että ensin miettii sitä puolta ennen itseään :/

Olen tosiaan nyt viikon sairaslomalla, lähetteen laittoi fysioterapiaan ja tukivyö varmaan irtoaa lainaan samalla reissulla. Kyllä se lääkäri kuten myös neuvolan täti on jo aikansa vihjailleet oisko aika alkaa luovuttaan. Se on vaan niiiiiin perseestä että aikuinen ihminen "pelkää" työnantajaansa niin paljon että ensin miettii sitä puolta ennen itseään :/

Mulle ei tuo fyssareiden tukivyö auta mihinkään. Ehkä pitkillä kävelylenkeillä voisi auttaa, mutta muuten on niin tiukka ja jäykkä ettei sen kanssa pysty normaalisti elämään. Ei siis voi istua jne.

Mulla tosin ei ole mitään selkävaivoja, mutta kuitenkin. En odottaisi ihmeitä siltä vyöltä.

Yhteistyössä