raskaus ja työhaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janina

Vieras
Olen tässä pähkäillyt työhön hakemista,kun raskausviikkoja on 14. Valmistuin viime vuonna ja olen hakenut töitä,mut kun sain tietää ilouutisen että olen raskaana,niin jotenkin on tuntunut etten viitsi ainakaan kokoaikaista työtä hakea,vähän kakspiippunen juttu,mutta jos pääsisinkin haastatteluun ja jos pomo kyselisi jotain vauvahaaveista,niin en voisi valehdella,sillä kohta sen alkaa jo huomaamaan,nyt olisi yks osa-aikainen työ,johon voisin hakee, ja alkaa marraskuussa ja kestäis kyl 12kk,mut mut...kertokaapa te kannattaako keskittyy vaan raskauteen vai mitä??

Mä hain työtä toukokuussa ja olin töissä 3kk kun jäin ensin sairauslomalle ja siitä äippälomalle. Työhaastattelussa en puhunut mitään ja pomo vain kysyi, että onko lapsia ja sanoin ettei ole.

Noin 2kk ennen äippäloman alkua ilmoitin asiasta. Oman alan töihin en hakenut vain kappaan, jonne voin palata nyt sitten kunhan tämän tulokkaan olen pyörayttänyt ja hän täyttää 2v. Ja tarkoituksena sitten hakea oman alan töihin.

Pakkohan ei ole kertoa mutta...

Onko reilua työnantajaa kohtaan että haet paikkaa ja saat vaikka vuoden työn, sitten ilmoitat parin kuukauden päästä että jäätkin esim. sairaslomalle ja sitten äitiyslomalle!?

En todellakaam ihmettele miksi ""lisääntymisikäisiä"" naisia vieroksutaan työnotto hetkellä jos ihmiset tieten tahtoen aiheuttavat työnantajalle hankalan tilanteen näin!

Itsekkin kyllä töihin menin mutta kerroin asiasta enkä salaillut joten työnantajakin oli vastavuoroisesti reilu minua kohtaan, sain aika paljon vapauksia yms. raskauden takia vaikken pyytänytkään.

Se on kai jonkunlainen omantunnon kysymys, kertoako vai eikö!?
Itse olen rehellisyyden kannalla....

Niin....työnantajallehan ei ole pakko kertoa, MUTTA työnantajaa ei saa johtaa myöskään harhaan. Mun käsittääkseni on harhaan johtamista, jos on raskaana ja silti lupautuu mukaan vaikka johonkin 12 kuukauden projektiin. Liitosta varmasti osaavat antaa parempiakin vastauksia.

Yhteistyössä