raskaus ja streptokokki b!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2:a odotan!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2:a odotan!!

Vieras
eli tänään selvisi että minulla on gbs pos. virtsassa,on ollut monta virtsatientulehdusta ja hiivaa ja nyt 2kk ollut jaykuvasti pissanäyte pos.mutta viljely neg.
miten se nyt yhtäkkiä noin vain voi ilmestyä näkyviin?
sain puhelimitse vastauksen eikä oikein osannut kysyä,nyt ne kysymykset sitten tulee.
rv nyt 36+5 ja neuvolassa sanottiin että kuuria en saa mutta pitää ottaa uusi pissanäyte ensi viikolla,voiko se jotenkin nyt sitten poistua kropasta?ei ollut mun oma neuvolatäti joka tänään soitti mutta sanoi vaan että tippa tulee sitten synnytyksessä.
kertokaa joku jolla on ollut samoja juttuja!!!
onko vauvanne joutunut jäämään pitempään sairaalaan,antib.kuurille?

Juu, antibioottitippa tulee synnytyksessä. Laita vaikka liimalappu ja siihen "streptokokki B" siihen äitiyskorttis päälle, niin ei tarvitse siitä stressata h-hetkellä.

pitää ensi viikolla soittaa synnärille ja kysellä vähän lisää,
pitääkö mennä synnärille jotenkin aiemmin jos alkaa supistella vai odottaa ihan tyyneesti sen pari tuntia kotona tai että vesi menee+2tuntia?
ehtiikö se tippa sitten vaikuttaa(eikö siinä mene useita tunteja ennenkuin alkaa auttaa)?
jos vaikka on väärä hälytys laittaako ne tippaa ja passittaa kotiin takas sitten jos ei mitään tapahdu tai supistukset loppuu??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää ensi viikolla soittaa synnärille ja kysellä vähän lisää,
pitääkö mennä synnärille jotenkin aiemmin jos alkaa supistella vai odottaa ihan tyyneesti sen pari tuntia kotona tai että vesi menee+2tuntia?
ehtiikö se tippa sitten vaikuttaa(eikö siinä mene useita tunteja ennenkuin alkaa auttaa)?
jos vaikka on väärä hälytys laittaako ne tippaa ja passittaa kotiin takas sitten jos ei mitään tapahdu tai supistukset loppuu??

siinä oli joku aika,ainakin,että kuin kauan vaikuttaa,ja sitte pitää laittaa uudestaan.sitä en muista et mikä aika oli ,paljonko ennen synnytystä se piti laittaa.mut se on kyllä ihan tiedossa siellä missä synnytätkin,ei se nyt niiin erikoinen bakteeri ole.
mulla on aina tapana lähtee,kun supistukset on vähän kivuliaita,mutta jokaisella etenee synnytys erilailla,mulla nopeasti..

minulla kyseinen bakteeri pääsi emättimestä kohtuun ja toinen kaksosista kuoli ja toisen jouduin synnyttämään viikoilla 24. Oma vereni myrkyttyi ja olin kuolla.

Antibioottia suoraan suoneen, vaikuttaa heti. Sitten odotetaan 4 tuntia ja uudestaan, homma jatkuu sillai kunnes vauva on syntynyt.
Mullakin oli, eikä sitä toista satsia keretty antaa, vauva syntyi 3,5 tunnissa. Mutta ei vauvalle käynyt mitenkään. Kaikki menee hyvin!!!

Mulla oli kyseinen pöpö ja sanottiin, että sit synnytyksessä laitetaan tippa niin, että ehtii vaikuttaa ennenku vauva syntyy. No, vauva syntyi niin nopeaa että kätilö ei ehtiny laittaa antibioottia. vauvalle ei kuitenkaan käynyt mitenkään eikä myöskään minulle.