Raskaus ja Sosiaalitoimi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnuli

Vieras
Eli olen juuri saanut tietää olevani raskaana, lasta ei olla yritetty ja kortsua ollaan käytetty (raskaus saanut ilmeisesti alkunsa siitä yhdestä ainoasta kerrasta kun kortsu hajosi ja huomasimme asian vasta seksin loputtua) mutta silti tämä raskaus voisi olla toivottu. Avomieheni on asiasta kovin innoissaan, itse en ole ihan varma vielä koska kysymys kuuluu:
Minulla on jälkihuolto menossa (täytän pian 21) ja opiskelut kesken, eli onko sosiaalitoimella mitään sananvaltaa siihen että jättäisin koulut kesken ja pitäisin vauvan? Voivatko määrätä jonkinlaiseen ensikotiin tai vastaavaan? Tai ottaa vauvan huostaan? Minulla on yksi lapsi entisestä suhteesta, ja hänen kanssaan olin ensikodin tyyppisessä paikassa koska oli 16 saadessani hänet. Perhetyöntekijöitä minulla ei ole mitään vastaan, onhan niitä meillä ravannut nuoren ikäni takia esikoisen ensimmäiset elinvuodet.

tuskin kellään on mitään sanomista ellet ole holhouksen alainen. Ei kannata kuitenkaan kouluja kesken jättää, jos päätät pitää lapsen, jatkat koulua ä-loman jälkeen.

voi hyvää päivää... no käy nyt ainakin sitä koulua niin paljon kun voit ennenku lapsi syntyy.. sitten pidät äitiysloman ja jatkat. En suosittelis jäämään moneksi vuodeksi kotiin.. Onko eskoisella ja tulevalla lapsella sama isä? Voisiko isä hoitaa lasta kun opiskelisit ä-loman aikana...

niin siis sitä tarkoitinkin (en osaa tuoda itseäni kamalan hyvin esille...) että äippäloman jälkeen jatkaisin opiskeluja, unohdin vain kirjoittaa sen tuohon aloitukseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
voi hyvää päivää... no käy nyt ainakin sitä koulua niin paljon kun voit ennenku lapsi syntyy.. sitten pidät äitiysloman ja jatkat. En suosittelis jäämään moneksi vuodeksi kotiin.. Onko eskoisella ja tulevalla lapsella sama isä? Voisiko isä hoitaa lasta kun opiskelisit ä-loman aikana...

Ei ole sama isä.

jälkihuolto päättyy kun täytät 21 vuotta... Eli mikä on sinun pian?
Tai toisessa taupauksessa että menet naimisiin.

Mutta tuskin heillä on sen suurempaa sanomista, kuin neuvoja tulevaisuuden varalle.
älä lopeta koulua, keskeytä se vain äitiysloman ajaksi... palaat sitten kouluun kun lapsi lähtee päiväkotiin.

Minulla oli aikoinaan jälkihuolto meneillään ja koulut kesken kun huomasin olevani raskaana 19 v. Ei sosiaalityöntekijällä ollut mitään sanottavaa siihen että lastani odotin ja koulu jäi keseken. Jatkoin koulua niin kauan kuin pystyin ja vuoden päästä lapsen syntymästä palasin kouluun ja opiskein opintoni loppuun.

Yhteistyössä