raskaus ja pentasa.......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön tyllerö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle ainakin lääkäri sano et hän on hoitanut potilaita jotka on ollut raskaana isollakin pentasan annoksella, ja kaikki on mennyt ok. Oli reilu vuos sitten puhetta kun alotettiin hoidot. No mulla toi lääke ei auttanut joten nyt sit on semmoset lääkkeet et en saa missään nimes tulla raskaaks. Mutta kannattaa puhua hoitavan lääkärin kanssa. Jo ihan siitäkin et onks sairaus semmosessa vaiheessa et voi raskautua...

kiitti vastauksista....sain nimittäin tietää että olen raskaana ja joudun syömään kyseistä lääkettä ja pelottaa että onko sikiölle haitaksi...mutta täytyy tilata lääkärille aika ja käydä keskustelemassa asiasta....mutta silti aina arveluttaa syödä mitään lääkettä kun odottaa :)

Onneksi olkoon!
Mutta ei sun tarvii välttämättä tilata lääkärille aikaa vaan soita sille ja kerro asiasta, jos lääkärimkattoo tarpeelliseksi niin antaa sulle ajan sitten...

heippa,
minulla pentasa lääkkeenä koko raskauden ajan, 2x2 päivässä. eikä mitään ongelmia. jo raskautta suunnitellessa sanottiin että siitä ei pitäisi olla mitään haittaa sikiölle ja täydellinen pikkutyttö syntyikin.

kiitoksia! täytyypä huomennea pirauttaa lääkärille....mutta kiva kuulla että ei ole mitään haittaa sikiölle että voi jatkaa lääkitystä. Ennestää mulla on määrätty 3x2 että katotaan pysyykö samana vaiko pienennetäänkö annostusta.

Yhteistyössä