Raskaus ja painonnousu - kääk!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa..

Vieras
Mä en kestä tätä painonnousua raskaana!!! :kieh:

Siis mulla on viikkoja vasta 27 ja +9 kg nyt jo tullut!! :o
Kyseessä on toinen lapsi ja esikoisesta tuli kiloja koko raskauden aikana toi 9. Nyt olis vielä ainakin 10 viikkoa edessä. :o Normaalisti mun mitat on olleet sellasta 168cm/57kg tasoa, nyt siis painoa jo 66kg. :ashamed:

Miten te muut hillitsette painon nousua?

Mä en juurikaan syö herkkuja (jos syön niin aika vähäisiä määriä, esim. 2 palaa suklaata) mutta isoja ruoka-annoksia kyllä. On vaan niin nälkä. :ashamed: Ihan terveellistä kotiruokaa syön ja päivisin meidän henkilöstöruokalassa, paljon salaattia ja aina vain tummaa leipää.

Aiemmin olen liikkunut n. kolme kertaa viikossa mutta nyt raskauden aikana vähän jäänyt vähemmälle. On mulla taas liikuntakeskusjäsenyys voimassa mutta ongelma on etten oikein uskalla mennä niille raskaammille tunneille kun alkaa supistella ja lantionopohja on jo ennestään tosi kipeä.

Vinkkejä millä saisin hidastettua tätä painonnousua loppuraskaudessa, ilman hikijumppaa...?

Mulla nyt menossa rv30 ja painoa tullut liki 10kg. Liikun päivittäin ja 3-4 kertaa viikossa teen 30-60minuuttia lihaskuntoa. Syön terveellisesti ja säännöllisesti ja silti paino nousee.
Tällä viikolla tosin lihaskunto on jäänyt vähemmälle kamalien keskiselkäkipujen takia, selkä on ihan tulessa ja samoin ylävatsa. Auts.

Oon vaan 158cm pitkä ja normipaino on hitusen alle 60kg, suuri osa lihasta ihan, oon aika jäntevä. Eli nyt painon himpun verran alle 70kg ja taattua on, että paino nousee yli seittemänkympin rapiasti.

Musta ihan kamalaa ja neuvolassa valitti painonnoususta, mutta eipä tässä oikein mikää auta. Kurja fiilis kieltämättä..

nousi mullakin parikymmentä! kiloa vaikka juurikin normaalisti elin, kuten ennenkin. lenkkeilin viimeiseen viikonloppuun asti kun ei vaivojakaan ollut. olo on jo melko normaali vaikka puntarille en hötkyile:) vauva kohta kk.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
nousi mullakin parikymmentä! kiloa vaikka juurikin normaalisti elin, kuten ennenkin. lenkkeilin viimeiseen viikonloppuun asti kun ei vaivojakaan ollut. olo on jo melko normaali vaikka puntarille en hötkyile:) vauva kohta kk.

niin ja mitat alkujaan oli 168 ja n. 65 kg

tulee hormonikiloja...huomatkaa että turvotuski nostaa painoo

Mäkään en mässäilly, karkkipäivä kerran viikossa niinku ennenki...
Painoo tuli 18kg, poika oli 4vko kun painoa oli enää 2kg ylimäärästä...
Että se mitään syömällä saatua läskiä ollu

Kiitos vastauksista, näyttää täällä onneksi kohtalotovereita olevan! :)

Neuvolassakin mainittiin tosiaan tästä painonnoususta, viime kerralla oli tullut melkein 900g/viikko! Ja se harmittaa, kun tosiaan tuntuu ettei uskota etten OIKEASTI syö mitään herkkuja. Turvotustakaan ei ole ja päinvastoin, mun jalatkin on ihan tikut kun niistä on lihakset kadonneet.

Tuntuu että kaikki kilot menee tosiaan tähän mahaan, joka ei sekään kyllä ole levinnyt sivuille vaan sojottaa pinkeänä suoraan eteenpäin....

Jännä vaan, että viime raskaudessa söin herkkuja vaikka miten paljon ja silloin tuli se n. 10kg koko raskausaikana. Kaipa nää on vaan erilaisia...

Neuvolassa mulle juuri täti sanoi, että joillekin nyt vaan tulee sitä painoa eikä sitä stressata tarvi. Eli ei mitään väliä mitä syö, kun jotkut vaan on taipuvaisia kerään painoa vaikka söis pelkkää porkkanaa ja vettä koko 9kk :D Helpottava tieto ihmiselle, joka jännää meneekö 20kg painolisäys rikki :laugh:

Ja mäkin siis syön ns. normaalisti ja terveellisesti.