raskaus ja painohallinta=)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti31
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti31

Vieras
hei!
tässä olen tiputellut painoo ja ihan kivasti onkin tippunut.nyt sitten vihdoinkin tulin raskaaksi jee!
nyt tässä pohdin, että ei varmaan ole suotavaa raskauden aikana laihduttaa.mutta painonhallinta on varmaankin ihan ok juttu?miten te olette saanet pidettyä kilot kurissa raskauden aikana??
koitinki soittaa neuvolaan kysyäkseni asiasta vaan siellä ketään ollu.

Varsinaninen laihduttaminen ei ole suotavaa raskausaikana. Kannattaa jatkaa/ aloittaa liikuntaharrastusta, ihan vaikka kävelylenkkiä, säännöllisesti. Syö monipuolisesti ja terveellisesti, suosi marjoja, hedelmiä ja kasviksia, täysjyväviljaa, aamupuuroa, jne. Lämmin ruoka tietysti kannattaa syödä päivittäin.

No ihan laiharille ei kannata alkaa, mut jos painoa niinku mulla(BMI 37)
Mä syön tuon RAskausajandiabetes ohjeiden mukaan 1600-1800 kalorii päivässä, ni jos yhtään liikkuu, niin kyl se paino voi pudotakkin.

Puhelin aika on yleensä sit 12-13

Ei toki voi laihduttaa, mutta ei myöskään tarvitse syödä "kahden edestä". Syöt terveellisesti, reilusti kasviksia, hedelmiä ja ei lihottavia herkkuja, niin saatat laihtua "vahingossa". Siis jos lähtöpainoa on reilummin, ei painon välttämättä tarvitse nousta raskauden aikana (juurikaan) ja kun lapsi on syntynyt, saatat hyvinkin olla kevyempi kuin ennen raskautta.

Onnea raskaudesta! :flower:

paljon ja ajattelin liittyä johki mamma jumppaan=)kasvisten määrää olen lisännyt ja hedelmien.ja herkut olen saanut jätettyä pois.että ei nyt pahimmat vierotusoireet satu päällensä=)
ja kiitos kiitos onnitteluista=)

meillä täällä neuvolan puhelinaika on 9-10 jos joku vastaa vaan puhelimeen.

Yhteistyössä