raskaus ja pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
kertokaas kokemuksia!!! Minulla 3 raskautta takana, joissa kauheat pahoinvoinnit! oksentelua aamusta iltaan n.3kk!! ei mitää ylimääräistä oo jaksanut tehdä! yhdeltä jouduin käymään tiputuksessaki! nyt olen raskaana ja olen jo ohittanut menkkojen mukaan ne viikot millon muilta alkanut se inho pahoinvointi! nyt vaan aamuisin vähän huonoa oloa, mutta menee ohi kun syön jotain! onko jollai kokemusta et useemmalta huono olo ja sit ei oikeestaan mitää?? tätä ei voi uskoa todeksi!! välillä epäilen et oonko edes raskaana tai että onko kaikki kunnossa! ihan omituista!! mut ihanaa, ku jaksaa jotai tehäkki!! toivottavasti ei tuukaan huonoa oloa!

Mulla yksi tuttu on jolla kolme ensimmäistä raskautta oli tosi kova pahoinvointi (kaksi niistä päätyi keskenmenoon) ja sitten neljännessä ei enää ollutkaan kuin pientä pahoinvointia. Kolmannesta ja neljännestä raskaudesta syntyi lapset

mulla päinvastoin. 3 raskautta meni ilman juuri mitään. pientä ällötystä mutta pärjäs sen kaa ja meni nopeesti oi. nyt neljäs ja olo on kauhee. pahoinvointi ja oksentaminen alkoi rv 5 ja jatkuu vieläkin. aamusta iltaan. :x |O toivottavasti menee ohi ennen kesää. :kieh:

-rv 15+6-

Mun siskolla 2 ensimmäistä raskautta ympärivuorokautista pahoinvointia ja tiputuksessa kävi. Kolmannessa raskaudessa oksensi vain 3 kertaa ja ihan ok olo kokoajan. Kaikki raskaudet meni siis hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mulla päinvastoin. 3 raskautta meni ilman juuri mitään. pientä ällötystä mutta pärjäs sen kaa ja meni nopeesti oi. nyt neljäs ja olo on kauhee. pahoinvointi ja oksentaminen alkoi rv 5 ja jatkuu vieläkin. aamusta iltaan. :x |O toivottavasti menee ohi ennen kesää. :kieh:

-rv 15+6-

Voi kauheaa,oletko ollut tiputuksessa?

voi olisinpa niin onnellinen, jos ei tarttisi sitä kamalaa oloa! minä jo ehtiin testipäivänä itkeä tirautella, ku niin ahdisti tuleva pahaolo!! mietin jo mielessäni, ku sisko kysyi missä ollaan joulu, et minä varmaan makaan kotona ja oksennan aamusta iltaan!!! mut oi, jos ei tarvisi kärsiä tuosta!!!
HELLOSHITTY!!!
tiedän miltä sinusta tuntuu... itse siis aina 3kk aamusta iltaan oksensin, ruoka piti valmistaa...ilkeänköhän sanoa, mutta usein ku ruokaa tein, kävin välillä oksentamaan ja taas jatkoin. usein myös oli näin kun söin, oksensin ja sit jatkoin syömistä! joo ei herkkua!! voimia sinulle ja muille samassa tilanteessa oleville!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

-rv 15+6-

Voi kauheaa,oletko ollut tiputuksessa?

onneks ei. nestettä saan kyllä menemään. ja joskus voi olla päivä tai pari että luulee että no nyt loppu. ja sit taas.

nyt ollu viikon verran pahempi olo ku ikinä. ennen sitä oli melkein viikko siedettävä olo.

harmittaa kyllä jos jatkuu joulunakin näin. oon niin oottanu perunalaatikkoa. :ashamed:

Mulla la kesäkuussa ja sietämätöntä huonoa oloa on ollut iltaisin...nimenomaan klo 16 jälkeen viimeistään jostain 8 viikolta lähtien...pahimmillaan painokin tippui useemman kilon. Nyt on jo parempi...edelleen kuvottaa ja meinaa oksetuttaa muttei sentään tule mitään ylös...Hirveesti en ovi kyllä syödä, etenkään iltaisin ja täytyy mennä jo aikaisin nukkuun ku se sentään helpottaa oloa.
Edellisessä raskaudessa oksensin alussa kerran, ja huonot olot oli siinä...tää on siis mulle ihan uppo-outoa, et voi olla tälläi olo...Toivon et helpottaa...

miten nopeasti pahoinvointi voi alkaa?kun nyt menkat noin viikon myöhässä. kuvottaa ja on pakko nousta istumaan...vedellä menee vähä ohi!!tää olis sit mun eka vauva!! vastailkaa ihmeessä... että saa jotain helppiä!!:) hyvät odotus ajat kaikille ja että kaikki sujuu hyvin!!:)

mulla alko pahoinvoinnit joskus viikolla 5 aluksi oli noin viikon iltaisin pahoinvointia sen jälkeen koko päivän aamusta iltaan ihan hirveetä pahoinvointia kuvottaa ei voi syödä mitään, mutta pakko jotain et tulee vähän parempi olo taas vähäksi aikaa! :) yksi hyvä puoli siinä on, että lopetin tupakanpolton hajukin nykyään oksettaa ja kuvottaa.

Yhteistyössä