Raskaus ja OCD eli pakko-oireinen häiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Löytyykö täältä tulevia äitejä/äitejä, jotka sairastaa/sairastanut kyseistä sairautta? Itsellä tilanne se, että haaveissa olisi se esikoinen, mutta kyseinen sairaus varjostaa taustalla.. Pelkään sairauden pahentumista raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen ja että meneekö niin pahaksi etten pysty huolehtimaan vauvasta.. Kovasti haluaisin sen pikkuisen, mutta miestäkin huolettaa/pelottaa olenko valmis siihen ja paheneeko sairaus ja sen vuoksi ei halua edes yrittää.. :( Sairaus painottuu enemmän ahdistaviin ajatuksiin ja vähän pakko toimintoihin.. Kertokaa kokemuksianne ja miten selvisitte ja oliko mitä apuja raskauden aikana yms? Kaipaan asiallisia vastauksia, muut älkää vaivautuko.

Hei!

Minulla on OCD. Ahdistavia ajatuksia ja tarkastuspakkoa. Minulla oireet eivät merkittävästi lisääntyneet raskauden aikana tai jälkeenkään. Aiheet hieman muuttui äitiysvapailla, mutta ei pahemmaksi mielestäni. Minulla siis raskaus/imetys muuttaneet sairauttani pahemmaksi. :) varmaan jonkin verran yksilöllistä, mutta hommaan ilomielin vaikka kuinka monta lasta.

Hei!

Minulla on OCD. Ahdistavia ajatuksia ja tarkastuspakkoa. Minulla oireet eivät merkittävästi lisääntyneet raskauden aikana tai jälkeenkään. Aiheet hieman muuttui äitiysvapailla, mutta ei pahemmaksi mielestäni. Minulla siis raskaus/imetys muuttaneet sairauttani pahemmaksi. :) varmaan jonkin verran yksilöllistä, mutta hommaan ilomielin vaikka kuinka monta lasta.

Siis EI muuttaneet!